//
کدخبر: ۳۷۴۱۹۵ //

یکی دیگر از علائم ابتلا به کرونای طولانی مدت

نتایج یک بررسی در انگلیس نشان می‌دهد که سه‌چهارم از مبتلایان به کووید طولانی در زندگی روزمره خود، کمتر توان کار و فعالیت دارند.

یکی دیگر از علائم ابتلا به کرونای طولانی مدت
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نتایج یک نظرسنجی در انگلیس در مورد تاثیر کووید-۱۹ بر زندگی، بیش از سه چهارم از مردم این کشور که به دنبال ابتلا به این بیماری از مشکلات جسمی رنج می‌برند، مجبور شده‌اند میزان فعالیت کاری خود را کاهش یا شغل خود را تغییر دهند.

نظرسنجی انجام گرفته روی ۱۰۰۲ نفر تایید کننده شواهدی است که نشان می‌دهد کووید طولانی همچنان عاملی موثر برای کمبود گسترده نیروی کار در انگلیس است.

کارشناسان اظهار داشتند: نتایج این بررسی نشان می دهد که وضعیت اضطراری در حوزه سلامت به یک بحران اشتغال تبدیل شده است.

کووید طولانی مجموعه ای از علائم از درد و تپش قلب گرفته تا بیخوابی و مه مغزی است و میتواند ماه‌ها پس از عفونت اولیه ادامه داشته باشد.

همچنین جدیدترین داده‌های رسمی بازار کار انگلیس نشان داد نسبت بی سابقه‌ای از افراد که در دسته "غیرفعال اقتصادی" - نه شاغل و نه به دنبال شغل – جای میگیرند از بیماری طولانی مدت رنج می برند. به گفته کارشناسان انگلیسی، انتظار طولانی مدت برای دریافت خدمات درمانی معمول و همچنین کووید طولانی از دلایل بالقوه افزایش آمار افرادی است که غیر فعال اقتصادی در نظر گرفته میشوند.

دفتر ملی آمار این کشور نیز برآورد کرده است که تا اول اکتبر (سال جاری میلادی)، ۲.۱ میلیون نفر دچار کووید طولانی بوده‌اند به این مفهوم که علائم بیماری در آنان بیش از چهار هفته پس از ابتلا ادامه داشته است. از این تعداد، ۷۳ درصد گفته‌اند که کووید طولانی فعالیت‌های روزانه آنها را محدود کرده و ۱۶ درصد نیز اظهار کرده‌اند که فعالیت‌های آنها به طور قابل توجهی محدود شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس این نظرسنجی، ۵۹ درصد از افرادی که کووید طولانی در آنان تشخیص داده شده احساس خستگی بیشتری داشتند، ۴۲ درصد از نظر جسمی ضعیف‌ تر شده، ۳۷ درصد به سختی می‌توانند تمرکز داشته باشند و ۱۹ درصد هنگام فعالیت احساس درد دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۱۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان