//
کدخبر: ۳۷۲۳۹۸ //

قرص «ول‌من» و کاربردهای مصرف آن را بیشتر بشناسیم

اگر علاقمندید که از قرص ولمن استفاده کنید، بهتر است ابتدا درباره قرص ول من اطلاعات کسب کنید و سپس استفاده کنید. ما دراین مقاله درباره قرص ول من نوشته ایم. با ما همراه باشید.

قرص «ول‌من» و کاربردهای مصرف آن را بیشتر بشناسیم
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از «الو دکتر»، حتما تا کنون نام قرص ول من را شنیده‌اید، ول من نوعی قرص مولتی ویتامین است که مخصوص آقایان است و برای افزایش انرژی و قوای آن‌ها مصرف می‌شود. اگر شما هم علاقمندید که از قرص ولمن استفاده کنید، بهتر است ابتدا درباره قرص ول من اطلاعات کسب کنید و سپس استفاده کنید.ما در این مقاله همه چیز درباره قرص ولمن نوشته‌ایم. با ما همراه باشید.

موارد استفاده مولتی ویتامین ول من

از قرص ول‌من برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی، خستگی، افزایش فعالیت فیبرینولیک (انعقاد خون)، انزال زودرس، استرس، سرماخوردگی، تومور، اثرات ناشی از بیماری های میکروبی، اختلالات قلب و عروق، اکسیداتیو استرس، مسمومیت، آرتروز، پیشگیری از آسیب‌های سلولی، حمله قلبی، درد قفسه سینه، درد پا به علت مسدود شدن شریان‌ها، فشار خون بالا، تسهیل کردن روند التیام زخم‌ها، بازسازی بافت‌های بدن،آفتاب سوختگی، سرطان پوست، پیری زودردس پوست استفاده می شود.

عملکرد ول من

کاهش دادن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

کاهش دادن خطر ابتلا به سرطان

خاصیت سم زدایی

کاهش دادن خطر ابتلا به آرتروز

مهار کردن رشد میکروب ها

کند کردن روند آسیب دیدن سلول ها

تحریک پروتئین سازدی در عضلات و کاهش دادن اختلالات عضلانی

جلوگیری از تاثیر پرتو فرابنفش بر پوست

مواد تشکیل دهنده ول من

گیاه جینسنگ

سیر

آنتی اکسیدان‌ها

ویتامین‌ها

آمینو اسیدها

پارا آمینو بنزوئیک اسید

عوارض جانبی ول من

در صورتی که اثرات جانبی ذکر شده در لیست زیر برای شما اتفاق افتاد و با مرور زمان از بین نرفت به پزشک اطلاع دهید:

اضطراب

اسهال

سردرد

عصبانیت

مشکلات خواب

نفس بد بو

نحوه مصرف ول من

پیش از مصرف مولتی ویتامین ول‌من در مورد داروهای دیگری که مصرف میکنید از جمله داروهای بدون نیاز به نسخه مانند ویتامینها و داروهای گیاهی ، آلرژی ، سابقه بیماری ، شرایط پزشکی‌تان در حال حاضر مانند باردار بودن و یا برنامه ریزی جهت انجام جراحی با پزشک مشورت کنید. برخی از شرایط پزشکی ممکن است شما را در برابر اثرات جانبی دارو آسیب پذیرتر کند. دارو را طبق دستور پزشک مصرف کنید و راهنمایی‌های موجود در بسته بندی دارو را به دقت مطالعه کنید. میزان و نحوه مصرف دارو با توجه به شرایط پزشکی شما ممکن است متغیر باشد. در صورتی که پس از مصرف دارو علایم بیماری همچنان ادامه داشت و یا رو به وخامت گذاشت به پزشک مراجعه کنید.

موارد مهمی که در صورت داشتن آنها باید با پزشک تان در میان بگذارید:

اسکلروز جانبی آمیوتروفیک

در صورتی که نسبت به این دارو حساسیت دارید نباید از آن استفاده کنید.

باردار بودن و یا شیر دادن به نوزاد

مصرف مداوم مشروبات الکلی

تداخلات دارویی

اگر همزمان با مولتی ویتامین ول من از داروهای دیگری استفاده میکنید ممکن است اثربخشی ول من تحت تاثیر قرار گیرد. این وضعیت ممکن است باعث تشدید اثرات جانبی شود و یا حتی تاثیر ول من بر بدن را از بین ببرد. اگر از داروهای دیگری استفاده میکنید اعم از ویتامین ها و داروهای گیاهی؛ پزشک را در جریان بگذارید تا در پیشگیری و مدیریت تداخلات دارویی شما را راهنمایی کند.

ول من میتواند با داروهای ذکر شده در زیر تداخل ایجاد کند:

اوروکیناز

آبسیکسیماب

داروهای ضد فشار خون بالا

آسکوربیک اسید

آسپرین

مسدود کننده های کانال کلسیم

موارد منع مصرف ول من:

در صورت داشتن هر یک از موارد زیر از مصرف ول من پرهیز کنید:

داشتن حساسیت نسبت به مولتی ویتامین ول من یا سایر مواد

خونریزی و یا لختگی خون

اگر از سولفونامید آنتی بیوتیک ها استفاده میکنید.

توصیه های ایمنی

در صورت فراموش کردن مصرف دارو : اگر متوجه شدید مصرف دارو را فراموش کرده اید هرچه سریعتر آنرا مصرف کنید؛ در صورتی که به نوبت بعدی مصرف دارو زمان اندکی باقی مانده است از مصرف داروی فراموش شده صرف نظر کنید و مصرف دارو را طبق برنامه پیش ببرید. اگر بصورت مکرر مصرف دارو را فراموش میکنید از تنظیم آلارم استفاده کنید و یا از اعضای خانواده بخواهید مصرف دارو را برایتان یادآوری کنند. در صورتی که تعداد داروهای مصرفی فراموش شده زیاد است جهت نحوه صحیح جبران داروهای فرامووش شده به پزشک مراجعه کنید.

سوء مصرف (اووردوز) : دارو را بیش از مقدار تجویز شده مصرف نکنید؛ مصرف دارو به مقدار زیاد تاثیری در سرعت بهبود علایم بیماری نخواهد داشت بلکه ممکن است موجب مسمومیت و بروز عوارض جانبی جدی شود؛ در صورتی که مشکوک به اووردوز هستید به اورژانس مراجعه نمایید و جهت کمک به پزشک در تسریع درمان جعبه دارو را همراه خود داشته باشید.

داروهای خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید حتی اگر شرایطی مشابه با بیماری شما داشته باشند.

شیوه صحیح نگهداری دارو: دارو را در دمای اتاق و به دور از گرما و نور مستقیم نگهداری کنید؛ از قرار دادن دارو در فریزر خودداری کنید؛ دارو را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید.

از ریختن دارو در مسیر فاضلاب ( دستشویی و یا سینک ظرف شویی) خودداری کنید زیرا ممکن است باعث آلودگی محیط زیست شود؛ در مورد نحوه صحیح دفع داروهای بلا استفاده با دکتر داروساز صحبت کنید.

در صورت مصرف داروی تاریخ گذشته: مصرفقرص ول من تاریخ گذشته برای یکبار نمیتواند اثرات جدی داشته باشد با این همه اگر احساس ناخوشی میکنید بهتر است به پزشک مراجعه کنید؛ ول من تاریخ گذشته میتواند روی سایر دارو های مصرفی تاثیر بگذارد؛ در صورتی که از یک دارو بصورت مداوم مصرف میکنید(مثلا در بیماران قلبی) هنگام مصرف ول من حتما تاریخ مصرف آنرا بررسی کنید.

منبع: الودکتر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۳۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان