//
کدخبر: ۳۶۸۱۱۵ //

زمان طلایی برای زدن واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

یک متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: گروه های حساس و پرخطر حتماً واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

زمان طلایی برای زدن واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نادر زرین فر با اشاره به اینکه با شروع فصل سرد و پاییز و آغاز سال تحصیلی پتانسیل شیوع آنفولانزا وجود دارد، بیان کرد: این بیماری خوشبختانه قابل پیشگیری است و با واکسن و رعایت بهداشت می توان با آن مقابله و آن را درمان کرد.

 
 
 
 

وی افزود: تب ناگهانی، سر درد و بدن درد خیلی شدید و لرز که بسیار به علائم کرونا شباهت دارد از مهمترین علائم بیماری آنفولانزا است.

وی تاکید کرد: گرچه در این روزها شدت بیماری کرونا کمتر شده اما همچنان وجود دارد و در این بین تشخیص و تمیز دادن این دو بیماری از یکدیگر کاری سخت و دشوار است که به عهده آزمایشگاه ها و همچنین متخصصین است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزا را برای آحاد مردم در جامعه توصیه نمی کنیم و فقط به افرادی که جزء گروه های پرخطر هستند از جمله افراد مسن، افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی، بیماران دیابتی، بیمارانی که سابقه سکته های قلبی و مغزی داشته اند، افرادی که بیماری های مزمن ریوی دارند و همچنین افراد چاق و افرادی که شیمی درمانی می شوند و البته خانم های باردار توصیه می کنیم این واکسن را دریافت کنند.

دکتر زرین فر گفت: کودکانی که علائم این بیماری را دارند باید دوران قرنطینه را رعایت و حداقل 2 یا 3 روز به مدرسه نروند.

وی در پایان افزود: هنوز استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راهکار برای جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری های ویروسی و تنفسی از جمله آنفولانزا و کرونا و غیره است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۸۱۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان