//
کدخبر: ۳۶۰۲۰۳ //

واکسن کرونا برای خانم های باردار ضرر دارد؟

مدیر گروه زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با بیان این مطلب که متاسفانه برخی از مادران باردار اهمیت مراقبت ها و مراجعات دوران بارداری را جدی نمی گیرند، اظهار کرد: واکسیناسیون بانوان باردار زمینه ابتلا به کرونا و بستری ناشی از این بیماری را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

واکسن کرونا برای خانم های باردار ضرر دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر نفیسه ثقفی با بیان اینکه در حال حاضر چهار مادر باردار مبتلا به کرونا در بیمارستان قائم(عج) بستری هستند که این تعداد از مادران نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام نکرده بودند خاطر نشان کرد: تمامی مراقبت های تخصصی برای بهبودی این مادران  در حال انجام است  و در چند روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهند شد.

متخصص زنان با اشاره به این نکته مهم که سلامت مادران باردار از اهمیت فوق العاده ای در نظام سلامت کشور برخوردار است، یاد آور شد:  با وجود تبلیغات و اطلاع رسانی های زیاد متاسفانه درصدی از مادران باردار زمانی به متخصصین مراجعه می کنند که بیماری آنان تشدید یافته است و یا نیازمند بستری هستند.

وی با اشاره به این مطلب که بیشتر مراجعات این پیک کرونا در بیمارستانها بصورت سرپایی است، اظهار کرد: خوشبختانه بدلیل پوشش مطلوب واکسیناسیون در سطح جامعه و رعایت مردم آمار بستری ها و بیماران بدحال پایین است، اما برای مادران باردار میزان موارد ابتلاء چه بصورت سرپایی و چه بصورت بستری از اهمیت خاصی برخوردار است و برای آنان مراقبت های ویژه ای صورت می گیرد.

عضو هیات  علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توصیه به همه مردم در راستای جدی گرفتن پوشش واکسیناسیون از آنان خواست برای مقابله جدی با پیک هفتم کرونا نسبت به تکمیل مراحل واکسیناسیون و تزریق دوزهای یادآور  اقدام نمایند و دستور العمل های بهداشتی را جدی بگیرند،  چون ممکن است در پیک جدید سویه هایی با جهش بالا وجود داشته باشد که منجر به بدحالی و بستری بیماران مبتلا گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۲۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان