//
کدخبر: ۳۶۶۸۰۳ //

دلیل واقعی خواب آلودن بعد از ناهار چیست؟

نشریه بریتانیایی Sun دلایل خواب‌آلودگی در ساعات بعدازظهر و بعد از وعده ناهار را ذکر کرده است.

دلیل واقعی خواب آلودن بعد از ناهار چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دویچه‌وله، اگرچه کاهش انرژی طبیعی است، اما خستگی مفرط در بعدازظهر می‌تواند ناشی از عوامل دیگری باشد:

◾غذا‌خوردن بدون ساختار: آیا تمایل به خوردن چیزهای تصادفی در ساعات مختلف هر روز دارید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، باید بدانید که عادات غذایی نامنظم می‌تواند منجر به خستگی شود. اگر وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنید یا به میان‌وعده تکیه می‌کنید، سعی کنید همه چیز را به روال خود بازگردانید، زیرا این شیوه غذا‌خوردن می‌تواند منجر به خستگی شود.

◾مصرف قند: میل شدید به مصرف شیرینی و قند معمولا بعدازظهر تشدید و باعث هجوم به سمت میان وعده‌های ناسالم می‌شود. اما این میان‌وعده‌های ضعیف می‌تواند باعث ایجاد احساس خستگی در شما شود، بخصوص اگر میان‌وعده‌هایی را انتخاب کنید که قند زیادی در آن‌ها وجود دارد. پس بهتر است بعد از وعده ناهار، میان‌وعده‌های سالم‌تری را جایگزین کنید که سرشار از پروتئین و فیبر هستند.

◾وابستگی به قهوه: قهوه در حد اعتدال خوب است، اما به آن اعتماد نکنید، زیرا مصرف بیش‌از‌حد آن بیش از آنکه پرانرژی باشد، شما را عصبانی و خسته‌تر می‌کند. به‌جای قهوه، سراغ آب بروید تا خستگی ظهرگاهی را از خود دور کنید.

◾دوره تخمک‌گذاری: مطالعات نشان داده است که زنان در ده روز پس از تخمک‌گذاری بیشتر از ده روز قبل از آن غذا می‌خورند. به علاوه، یکی از علائم اصلی سندرم پیش از قاعدگی (PMS) خستگی است. بنابراین هماهنگی با چرخه قاعدگی می‌تواند به شما کمک کند تا برای روزهایی که بیشتر احساس فرسودگی می‌کنید، آماده شوید.

◾مصرف کربوهیدرات: ساندویچ‌ها، پاستا و سیب‌زمینی همگی انتخاب‌های ناهار خوشمزه و سالمی هستند. اما کربوهیدرات‌های زیاد می‌تواند باعث ترشح انسولین و افت سریع قند خون شود. در عوض، شما می‌توانید مصرف کربوهیدرات را با چربی‌ها و پروتئین‌های سالم، متعادل کنید. چربی‌های سالم در روغن زیتون، آجیل، دانه‌ها، آووکادو و ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. پروتئین‌های بدون چربی می‌توانند به شما انرژی بدهند و اگر از افت انرژی در اواسط بعد از ظهر رنج می‌‌برید، گزینه خوبی برای ناهار به‌جای کربوهیدرات هستند.

◾استرس: سطوح بالای استرس و اضطراب می‌تواند بدن را از مواد مغذی تخلیه کند. این امر به‌ویژه در مورد منیزیم و ویتامین B صادق است. زمانی که بدن تحت استرس است، منیزیم در ادرار دفع می‌شود و سطوح پایین آن می‌تواند باعث افزایش اضطراب شود. این امر یک دور باطل ایجاد می‌کند و بر سطح انرژی شما تأثیر منفی می‌گذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان