//
کدخبر: ۳۶۴۴۸۵ //

اصلی ترین دلایل کمر درد

کمردرد علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان بوده و اکثر مردم در طول زندگی خود یک دوره کمردرد را تجربه می کنند که اغلب در دوران نوجوانی ظاهر شده و در بزرگسالی شایع تر می شود.

اصلی ترین دلایل کمر درد
به گزارش فرتاک نیوز،

برای ۲۵ درصد از افرادی که دچار کمردرد می شوند، این درد می تواند مداوم، ناتوان کننده و ناراحت کننده باشد. گفتنی است که این درد می تواند بر توانایی فرد برای شرکت در فعالیت های روزمره زندگی، فعالیت بدنی و کار تأثیر بگذارد. فعالیت هایی مانند نشستن، ایستادن، خم شدن و بلند کردن مکرر اجسام، کمردرد را تشدید می کند.

یک باور رایج وجود دارد که وضعیت خوب بدن برای محافظت از ستون فقرات در برابر آسیب و همچنین پیشگیری و درمان کمردرد مهم است. وضعیت خوب معمولاً به صورت نشستن صاف، صاف ایستادن و همتراز بودن بدن و بلند کردن اجسام با تکنیک درست برخاستن و کمر صاف تعریف می ‌شود.

برعکس گفته می شود که نشستن و ایستادن خمیده و بلند کردن اجسام با حالت خمیده اغلب موارد خطرناکی هستند. این دیدگاه به طور گسترده توسط افراد مبتلا به کمردرد و سالم و همچنین پزشکان در هر دو بخش بهداشت حرفه ای و مراقبت های اولیه وجود دارد و تحقیقات نشان داد که با کمال تعجب، شواهدی در وجود رابطه قوی بین وضعیت بدنی خوب و کمردرد وجود ندارد.

به گفته پژوهشگران، بررسی وضعیت نشستن و ایستادن نشان می دهد که هیچ تفاوت ثابتی در وضعیت نشستن یا ایستادن بین جمعیت بزرگسال با کمر درد وجود ندارد. افراد دارای طیف وسیعی از وضعیت‌های ستون فقرات هستند و هیچ وضعیتی از فرد در برابر کمردرد محافظت نمی‌ کند. گفتنی است که شیوه‌ نامه های بهداشت حرفه ‌ای پذیرفته ‌شده جهانی در مورد وضعیت‌ های خوب یا ایمن کمر در حین بلند کردن اجسام نیز فاقد شواهد بالینی هستند.

کمر-درد-التهابی-min

پژوهشگران اذعان می کنند که بررسی سیستماتیک ما هیچ شواهدی را نشان نداد که بلند کردن اجسام با وضعیت کمر خم شده با کمردرد مرتبط است یا آن را در آینده پیش ‌بینی می کند.

محققان اعلام کردند: مطالعات آزمایشگاهی اخیر نشان داد افراد بدون کمردرد که بیش از پنج سال در کارهای یدی فعالیت می ‌کردند، احتمال بیشتری داشت که با حالت خمیده‌ تر و گردتر بلند شوند. در مقایسه، کارگران مبتلا به کمردرد تمایل بیشتری به بلند شده با کمر صاف ‌تر داشتند.

به عبارت دیگر، افراد مبتلا به کمردرد تمایل دارند از توصیه های وضعیت بدنی خوب پیروی کنند، اما افرادی که به روش های خوب عمل نمی کنند، کمردرد بیشتری ندارند. به گفته کارشناسان، هیچ مدرکی مبنی بر وجود یک حالت خوب برای پیشگیری یا کاهش کمردرد وجود ندارد. ستون فقرات افراد در اشکال و اندازه‌ های مختلفی وجود دارد، بنابراین وضعیت بدن کاملاً فردی است. حرکت برای سلامت کمر مهم است، بنابراین یادگیری تغییر و اتخاذ وضعیت‌ های مختلف راحت ‌تر به احتمال زیاد مفیدتر از پایبندی به یک وضعیت خاص است.

 نکته مهم این است که افراد در صورت به خطر افتادن سلامتی خود در برابر کمردرد آسیب‌پذیرتر هستند، مثلاً اگر کسی دارای احساس استرس، تجربه بد خلقی، خستگی، بد خوابیدن و فعالیت کمتر باشد، باید بیشتر از دیگران برای کمر درد نگران شود.

در پایان محققان اضافه می کنند: برای اکثر افراد (۹۰ درصد)، کمردرد با حساس شدن ساختارهای پشت همراه است، اما آسیب بافتی قابل شناسایی نیست. در این شرایط، تمرکز بیش از حد بر حفظ وضعیت خوب می ‌تواند حواس را از سایر عواملی که برای سلامت ستون فقرات مهم هستند، منحرف کند. بنابراین شواهد کنونی نشان می ‌دهد که بلند شدن طبیعی حتی با پشتی خمیده اشکالی ندارد، اما مطمئن شوید که برای این کار مناسب و قوی بوده و به سلامت کلی خود اهمیت می دهید.

شرح کامل این پژوهش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی  The Conversation منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۴۴۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان