//
کدخبر: ۳۶۳۵۲۹ //

اهمیت هوای تازه در خانه را جدی بگیرید

هوای تازه، هوا را تجدید می کند و دی اکسید کربنی را که هنگام تنفس دفع می کنید، از بین می برد.

اهمیت هوای تازه در خانه را جدی بگیرید
به گزارش فرتاک نیوز،

تهویه خانه برای ورود هوای تازه عادتی است که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما آن را مهم می‌دانند. بسیاری از مردم فکر می کنند که این فقط برای از بین بردن بوی بد است ، اما در واقع فواید بیشتری دارد.  

به عنوان مثال، بسیاری از مردم در داخل خانه سیگار می کشند. همچنین، شغل افراد، آنها را از تمیز کردن خانه تا آنجا که می‌خواهند باز می‌دارد و همین منجر به تجمع گازهای خاصی می شود که برای سلامتی شما مضر هستند.

در واقع، همه گیری ویروس کرونا اخیر منجر به دوره ای از حبس در بسیاری از کشورها شد. این وضعیت همه را مجبور کرد بیش از حد معمول در خانه بمانند.

اهمیت هوای تازه در خانه

اهمیت هوای تازه در خانه

تهویه خانه به شما امکان تجدید و بهبود کیفیت هوای خانه را می دهد.

همانطور که می دانید، با هر نفسی که می کشید، دی اکسید کربن سمی را از بدن خود دفع می کنید .

بنابراین، نه تنها هوای تازه را وارد نمی کنید، بلکه سایر مواد مضر نیز مانند دود تنباکو یا آنهایی که در طی پخت و پز تولید می شوند، در فضای خانه جمع می شوند.

به همین ترتیب، اگر دیگ بخار یا اجاق گاز یا شومینه دارید، این موضوع بیشتر مورد اهمیت قرار می گیرد. در واقع، تقریباً تمام وسایل برقی دارای خروجی هستند، اما معمولاً بخشی از گازها در داخل خانه جمع می‌شوند. این برای سلامتی مضر است.

تهویه خانه به تجدید اکسیژن و تنظیم رطوبت کمک می کند. همین امر در مورد بوی بد، ذرات معلق و حتی گرد و غبار نیز صدق می کند .

وقتی هوا تازه نباشد چه اتفاقی می افتد؟

تهویه نامناسب می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. اول از همه، خطر ابتلا به آلرژی و عفونت را افزایش می دهد؛ زیرا گرد و غبار و میکروب ها راحت تر تجمع می یابند.

علاوه بر این، ورود نور خورشید تعداد زیادی از میکروارگانیسم ها را از بین می برد. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که با متعادل کردن رطوبت اتاق هنگام تهویه از تکثیر کپک جلوگیری می کنیم.

اهمیت هوای تازه در خانه

چگونه یک مکان را به درستی تهویه کنیم؟

-    10 تا 15 دقیقه بعد از بیدار شدن قبل از اینکه تخت خود را مرتب کنید، درها را باز بگذارید.

- علاوه بر این، مهم است که فصل سال، رطوبت و دما را در نظر بگیرید. این به این دلیل است که به شما کمک می کند بهترین زمان از روز را برای انجام آن انتخاب کنید.

- در صورت امکان پنجره همه اتاق ها را همزمان باز کنید. به طور کلی یک تایم حدود ده یا بیست دقیقه ای برای تجدید هوا کافی است.

- در فصل زمستان بهترین زمان برای تهویه هوا صبح یا ظهر است. به این ترتیب دما به اندازه شب سرد نخواهد بود. اما در تابستان برعکس این اتفاق می افتد. به خاطر داشته باشید که هر چه تعداد افراد در خانه بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری باید برای تهویه هوا زمان بگذارید .

- در نهایت، به خاطر داشته باشید که خوب نیست برخی از اتاق ها را به طور مداوم بسته نگه دارید. در واقع، اگر فردی سیگار می‌کشد یا در هنگام خواب سیستم گرمایشی روشن است، باید مرتباً تهویه انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان