//
کدخبر: ۳۶۳۳۷۰ //

تغذیه ای مناسب برای نوزادان نارس

مدیر گروه سلامت خانواده دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:در شیر مادر نوزاد نارس مقدار نیتروژن، پروتئین، اسیدهای چرب و اسیدهای چرب غیراشباع شده با زنجیره بلند، سدیم، کلر و منیزیوم و آهن بیشتر است و بهترین تغذیه برای نوزاد نارس، شیر مادر خودش است.

تغذیه ای مناسب برای نوزادان نارس
به گزارش فرتاک نیوز،

سمیه رضاوند ضمن قدردانی از زحمات پرسنل  مرکز خدمات جامع سلامت تیمنک سفلی برای ارائه خدمات به  دو قلوهای نارس و پرخطر گفت: مراقبت و ویزیت پزشک در منزل ، انجام مشاوره شیردهی توسط مامای مرکزبرای  دو قلوهای نارس و پرخطری که والدین با رضایت شخصی اقدام به ترخیص نوزادان از بخش مراقبتهای ویژه نوزادان کرده بودند آموزش علائم خطر و توصیه به مراقبت های بموقع ،سونوگرافی مغز و معاینات چشم انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت تغذیه با شیرمادر گفت:نیازهای تغذیه ای نوزاد نارس با نوزاد تِرم (رسیده) متفاوت است. نیاز به انرژی برای تامین نیازهای متابولیک پایه و نیز فراهم کردن سرعت رشد مناسب در نوزاد نارس بیشتر است. ترکیب شیر مادر که نوزاد نارس به دنیا آورده با شیر مادر نوزاد رسیده تفاوت دارد به طوری که شیر مادر نوزاد نارس تا حدود زیادی نیازهای تغذیه ای این نوزادان را تامین می کند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان