//
کدخبر: ۳۶۳۰۶۶ //

مواد غذایی مفید برای تسکین درد را بشناسید

برای تسکین درد می توانید از برخی مواد طبیعی مانند زنجبیل، زردچوبه و... کمک بگیرید.

مواد غذایی مفید برای تسکین درد را بشناسید
به گزارش فرتاک نیوز،

با وجود شواهد فزاینده مبنی بر اینکه برخی از داروهای مسکن ممکن است واقعا برای برخی افراد خطرناک باشند، این مواد غذایی ممکن است انتخاب بهتری برای کاهش درد باشند.

در ادامه به چند ماده غذایی که به کاهش درد اندام های بدن کمک می کنند، خواهیم پرداخت.

1- زنجبیل

زنجبیل احتمالاً بیشتر به دلیل خواص ضد تهوع و تسکین‌دهنده معده شناخته شده است. اما همچنین می‌تواند با درد، از جمله درد مفاصل ناشی از آرتریت مبارزه کند.

2- دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل منبع فوق‌العاده‌ای از منیزیم است؛ ماده معدنی‌ که ممکن است تعداد حمله‌های میگرن‌ را کاهش دهد. دانه کدو تنبل همچنین ممکن است به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک کند. برای دریافت منیزیم بیشتر، بادام و بادام هندی، سبزیجات با برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ)، لوبیا و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

3- زردچوبه

کورکومین، ترکیب موجود در ادویه که رنگ نارنجی روشن به آن می‌دهد، می‌تواند بر چندین فرآیند در بدن شما از جمله التهاب تأثیر بگذارد. مطالعات روی افراد مبتلا به روماتیسم مفصلی و استئوآرتریت که مکمل‌های کورکومین مصرف می‌کردند، نشان داد که آنها می‌توانند بهتر و بدون عوارض جانبی مصرف دارو راه بروند. فلفل سیاه می‌تواند به جذب کورکومین در بدن شما کمک کند.

4- نعناع

روغن نعناع، گرفتگی‌های دردناک و نفخ را که از علائم سندرم روده تحریک‌پذیر هستند، تسکین می‌دهد. چای نعناع یک تسکین‌دهنده خوب برای ناراحتی‌های گاه‌به‌گاه شکم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۳۰۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان