//
کدخبر: ۳۶۱۹۴۳ //

فرصت توقف شیوع آبله میمونی در حال کاهش است

کارشناسان نسبت به کاهش فرصت ها برای جلوگیری از شیوع آبله میمون هشدار دادند.

فرصت توقف شیوع آبله میمونی در حال کاهش است
به گزارش فرتاک نیوز،

دانشمندانی که به سازمان بهداشت جهانی در مورد آبله میمون مشاوره می‌دهند، اعلام کرده اند که فرصت توقف شیوع این بیماری در حال کاهش است، زیرا تعداد موارد هر دو هفته یکبار دو برابر می‌شود و این نگرانی را ایجاد می‌کند که ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا شیوع این بیماری به اوج خود برسد.

سازمان بهداشت جهانی در اروپا پیش بینی کرده است که تعداد مبتلایان تا دوم اوت در ۸۸ کشور به بیش از ۲۷ هزار نفر برسد که در آخرین سرشماری ۱۷۸۰۰ مورد در حدود ۷۰ کشور افزایش یافته است.

دانشمندان از سراسر جهان تأکید کرده اند که پیش بینی برای بعد از این بسیار سخت شده است و انتظار می‌رود گسترش عفونت برای چندین ماه و شاید بیشتر ادامه یابد.

آن ریموین، استاد اپیدمیولوژی در دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و یکی از اعضای گروه متخصص WHO در مورد آبله میمون، گفت: «ما باید از آن جلوتر باشیم.»

این کمیته هفته گذشته برای تعیین اینکه آیا شیوع یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی جهانی است تشکیل جلسه داد و اکثریت اعضا به این اقدام رای منفی دادند، اما تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیر کل WHO به هر حال در اقدامی بی سابقه وضعیت اضطراری را اعلام کرد.

کارشناسان بهداشت و درمان اعلام کرده اند: اقدامات ناشی از این اطلاعیه از جمله افزایش واکسیناسیون، معاینات، جداسازی افراد مبتلا و نظارت بر تماس‌ها باید فوری باشد.

جهان برای دهه‌ها عمدتاً این بیماری را در بخش‌هایی از آفریقا نادیده می‌گرفت، اما موارد ابتلا به این بیماری در ماه مه در خارج از کشور‌هایی که در آن بومی است ظاهر شد.

در خارج از آفریقا، این بیماری عمدتاً در بین مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند، منتشر شده است.کارشناسان می‌گویند که شیوع فعلی ممکن است منجر به جهش‌هایی در ویروس شود که آن را در انتشار بین انسان‌ها موثرتر می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان