//
کدخبر: ۳۵۹۴۱۰ //
گردو | خواص گردو برای پوست

۱۰ مورد از فواید شگفت انگیز گردو برای پوست

گردو یکی از مغذی ترین مواد غذایی موجود در طبیعت است.

10 مورد از فواید شگفت انگیز گردو برای پوست
به گزارش فرتاک نیوز،

گردو مملو از آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، چربی های سالم و غیره است، گردو به تقویت سیستم ایمنی، قدرت مغز و سلامت پوست شما کمک می کند. گردو چربی‌های سالم، یعنی اسیدهای چرب امگا 3، پوستی نرم‌تر به شما می‌دهند و ویتامین E از ترمیم پوست پشتیبانی می‌کند و از ایجاد چین و چروک جلوگیری میکند.

گردو حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان، عوامل ضد التهابی، ویتامین های B کمپلکس، ویتامین E، ریبوفلاوین، نیاسین و پروتئین می باشدکه همه این مواد مغذی برای سلامت سلول های پوست ضروری هستند.

روغن گردو یک درمان قدیمی برای مشکلات پوستی است و نوعی مراقبت طبیعی از پوست محسوب می شود؛ التهاب پوست را تسکین می دهد، آکنه را درمان می کند، چین و چروک ها را کاهش می دهد و تولید کلاژن را افزایش می دهد. 

فواید گردو برای پوست

1. مقابله با چین و چروک، سیاهی دور چشم و آکنه 

روغن گردو ماده ای عالی برای تقویت پوست است که می تواند به مبارزه با مشکلات عمده پوستی مانند آکنه، چین و چروک و لکه های تیره کمک کند. مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در گردو به سفت شدن منافذ پوست، رفع هایپرپیگمانتاسیون و کاهش آکنه کمک می کند.

2. لایه برداری پوست

گردو به دلیل داشتن ویتامین E (آنتی اکسیدان) می تواند یک لایه بردار موثر پوست باشد.

3. روشن شدن رنگ پوست

ویتامین E و B6 ویتامین های ضروری پوست هستند که به پاک کردن آلودگی ها از منافذ پوست شما کمک می کنند. آنها می توانند لکه های تیره و آکنه را کاهش دهند و پوست شما را هیدراته کنند و به طور طبیعی پوست شما را درخشان و نرم کنند.

4. مرطوب کنندگی بالا

روغن گردو گردش خون را بهبود می بخشد و بسیار آبرسان است؛ زیرا حاوی اسیدهای چرب ضروری است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند.

5. آنتی اکسیدان قوی

گردو منبع عالی آنتی اکسیدان است. آنها حاوی مقدار زیادی پلی فنول هستند که به دلیل خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده اند و با آسیب رادیکال های آزاد در پوست شما مبارزه می کنند و از پیری جلوگیری می کنند .

6. کاهش علائم پیری 

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید ممکن است به دلیل تأثیر مضر اشعه ماوراء بنفش بر سلول های پوست منجر به تسریع پیری شود. روغن گردو حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است که همگی با افزایش تولید کلاژن و گردش خون به پوست شما کمک می‌کنند با پیری مبارزه کند.

7. جلوگیری از آسیب های پوستی 

آنتی اکسیدان های موجود در گردو با آسیب رادیکال های آزاد در پوست شما که باعث چین و چروک، لکه های تیره و افتادگی می شود، مبارزه می کند. آنها همچنین به محافظت از پوست شما در برابر عوارض جانبی مضر نور خورشید، آلودگی و غیره کمک می کنند.

8. حفظ گردش خون سالم 

گردو منبع خوبی از فیبر و آنتی اکسیدان است که گردش خون را در بدن تقویت می کند. این به تغذیه سلول های پوست شما کمک می کند و آنها را از داخل به بیرون مرطوب نگه می دارد.

9. بهبود خشکی و خارش 

روغن گردو حاوی خواص آبرسان و ضد التهابی است که به خلاص شدن از شر خارش و سوزش کمک می کند و در نتیجه پوست را تسکین می دهد.

10. ترمیم سدهای پوستی 

گردو سرشار از اسیدهای چرب ضروری مانند اسیدهای چرب امگا 3 و اسید اولئیک است که به عنوان نرم کننده عمل می کنند، بنابراین رطوبت پوست شما را بهبود می بخشد و آن را نرم می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان