//
کدخبر: ۳۵۸۷۶۲ //

چه کسی می‌تواند تمرین‌ کششی انجام دهد؟

حرکات کششی برای ورزشکاران می‌تواند به دو صورت فعال و غیرفعال انجام شود و نیاز است که قبل و بعد از تمرین از سوی ورزشکاران به آن توجه جدی داشت.

چه کسی می‌تواند تمرین‌ کششی انجام دهد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

حرکات کششی در ساده ترین بیان به معنای حرکت دادن هر بخش از بدن است که به واسطه آن دامنه حرکتی مفصل افزایش بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند و در انجام یک تمرین ورزشی صحیح باید به این نکته توجه داشت که اجرای حرکات کششی باید هم در ابتدا و هم در انتهای تمرینات مدنظر قرار گیرد.

بر اساس این مطلب که از سوی داوود جلیل وند مربی راهنمای کوهستان در رشته کوهنوردی و یخ نوردی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: هر کسی می‌تواند تمرین‌های کششی را بدون توجه به سن یا انعطاف پذیری بدنش یاد بگیرد و لازم نیست که وضع جسمی عالی یا مهارت‌های ورزشی خاصی داشته باشد؛ چه تمام روز را پشت نیمکت بنشینید، چه در خط تولید یک کارخانه کار کنید، کامیون برانید یا به طور منظم ورزش کنید باید روش های کششی یکسانی به کار بندید.

این روش‌ها ملایم و ساده‌اند و از نظر کشش ماهیچه‌ای و انعطاف‌پذیری با تفاوت‌های فردی سازگارند، پس اگر سالم هستید و مشکل خاصی ندارید، می‌توانید با اطمینان و نشاط آن‌ها را بیاموزید. در عین حال باید توجه داشته باشید اگر به تازگی مشکل جسمی خاصی داشته یا عمل جراحی کرده اید به ویژه در مورد مفصل و ماهیچه یا اگر مدتی است که تحرک و فعالیتی نداشته‌اید، قبل از انجام برنامه کشش یا ورزش با پزشک مشورت کنید.

چه موقع تمرین کششی انجام دهیم؟

تمرین‌های کششی را هر موقع که بخواهید می‌توانید انجام دهید؛ سر کار، در خودرو، در انتظار اتوبوس، هنگام پیاده روی در خیابان، پس از پیاده‌روی و زیر سایه درخت یا کنار دریا و باید بدانید قبل و بعد از فعالیت‌های بدنی و هر موقع از روز که فرصت و تمایل داشته باشید، می‌توانید حرکت‌های کششی انجام دهید.

به طور مثال صبح ها قبل از شروع کار روزانه و هنگام کار به منظور رها شدن از تنش های عصبی و پس از نشستن یا ایستادن طولانی مدت و هنگامی که در بدن احساس سفتی و خشکی می کند و در اوقات متفرقه روزانه مثل موقع تماشای تلویزیون، گوش دادن به موسیقی یا نشستن وگفت‌وگو کردن زمان‌های مختلفی است که می‌توانید تمرین کششی انجام دهید.

چرا باید تمرین کششی انجام داد؟

از آن جا که کشش باعث آرامش فکری می‌شود و بدن را موزون می‌کند، باید بخشی از زندگی روزمره شما را به خود اختصاص دهد و خواهید دید که تمرین‌های کششی منظم، اثرات مختلفی دارد از جمله اینکه خشکی ماهیچه‌ها را کاهش می‌دهد و سبب آرامش بیشتر بدن می‌شود و حرکات را آزادانه‌تر، راحت‌تر و بدن را هماهنگ‌تر می‌کند و دامنه حرکت را افزایش می‌دهد، از آسیب‌ها و دردهای سخت ماهیچه‌ای پیشگیری می‌کند و فعالیت‌های پرتحرکی چون دوومیدانی، تنیس، شنا، دوچرخه‌سواری و... آسان‌تر می‌شود.

بدن باید برای انجام دادن فعالیت‌های بدنی شدید، آماده شود و در واقع تمرین‌های کششی، پیامی است به ماهیچه‌ها که برای فعالیت آماده شوند و حالت آماده باش بدن را افزایش دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان