//
کدخبر: ۳۴۱۱۱۲ //

ورزش‌های خاص در دوران بارداری

یک کارشناس ارشد مامایی گفت: تمامی اختلالات روحی و جسمی می‌تواند با ورزش در دوران بارداری قابل کنترل و پیشگیری باشد؛ ورزش‌هایی که در دوران بارداری معمولاً همیشه توصیه می‌شود ورزش شنا یا پیاده روی است.

ورزش‌های خاص در دوران بارداری
به گزارش فرتاک نیوز،

سمیه یوسفی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مادر ممکن است در دوران بارداری با مشکلاتی مواجه شود که این مسائل می‌توانند روحی یا جسمی باشند.

 وی افزود: مسائل روحی روانی شامل احساس اضطراب، افسردگی و نگرانی و ترس شده و مشکلات جسمی می‌تواند اختلالات تغذیه‌ای، مشکلات گوارشی، تهوع و استفراغ، وزن‌گیری کم یا زیاد، دیابت بارداری، مسمومیت حاملگی، اختلالات فشار خون و گرفتگی عضلات باشد.

این ماما ادامه داد: تمامی این اختلالات می‌تواند با ورزش در دوران بارداری قابل کنترل و پیشگیری باشد؛ ورزش‌هایی که در دوران بارداری معمولاً همیشه توصیه می‌شود ورزش شنا یا پیاده روی است.

یوسفی خاطرنشان‌ کرد: ورزش‌های خاص دوران بارداری و حرکات ورزشی مهندسی شده توسط ماما و مربی برای بانوی باردار انجام می‌شود و مادران می‌توانند این ورزش‌ها را در مراکز مامایی یا دفاتر خدمات مامایی دریافت کنند.

وی بیان کرد: پیاده‌روی از جمله ورزش‌هایی است که بدون نیاز به وسیله‌ خاصی در دوران بارداری امکان‌پذیر است و صرفاً پوشیدن کفش مناسب به منظور کاهش فشار روی ساق پا و کاهش خطر سقوط در حین پیاده‌روی توصیه می‌شود.

یوسفی اظهار کرد: برنامه‌ پیاده‌روی باید منظم و در بازه‌ زمانی مناسب انجام شود؛ در صورتی که در دوران بارداری برای اولین بار پیاده‌روی را در برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار داده‌اید، از پیاده‌روی به مدت طولانی پرهیز کنید.

وی یادآور شد: یک پیاده‌روی نیم ساعته و روزانه، بهتر از این است که یک روز در هفته سه ساعت پیاده‌روی کنید؛ سعی کنید پیاده‌روی را برای خود لذت‌بخش کنید تا کمتر احساس خستگی کنید.

این ماما بیان کرد: ورزش شنا سه تا پنج بار در هفته و هر بار 30 دقیقه توصیه می‌شود که به بهبود درد مفاصل از جمله درد کم، آرامش‌بخشی به بدن و تقویت عضلات بدون چرخاندن شکم کمک می‌کند، اما باید توجه داشت که تمام ورزش‌های آبی در دوران بارداری بدون ضرر نیستند، به عنوان مثال ورزش‌ غواصی آسیب‌رسان است و تمام ورزش‌ها باید با نظر ماما و متخصص انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان