//
کدخبر: ۳۵۷۱۸۹ //

ورزش مناسب برای مبتلایان به سرطان

مبتلایان به سرطان باید ورزش‌های مشخصی را طی مدت زمان تعریف شده انجام دهند.


ورزش مناسب برای مبتلایان به سرطان
به گزارش فرتاک نیوز،

حدود۲۰۰ نوع سرطان داریم و جایگاه اصلی متاستاز سرطان (انتقال سرطان از جای اصلی به جاهای دیگر بدن) استخوان است، بنابراین افراد سرطانی می‌توانند سریعا دچار شکستگی شوند.

افراد مبتلا به سرطان می‌توانند ۳ تا ۵ جلسه در هفته تمرین داشته باشند که باید از تمرین مقاومتی و تمرین انعطاف‌پذیری در تمرینات خود استفاده کنند ولی برای آن‌ها تمرین هوازی اولویت دارد و کمتر باید از تمرین مقاومتی استفاده کنند چرا که امکان بزرگ شدن تومور با این تمرینات وجود دارد.

بر اساس این مطلب که از سوی فرهاد دریانوش تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ آمده است: تمرینات هوازی را می‌توان از ۷۵ دقیقه در هفته شروع کرد و تا ۱۵۰ دقیقه در هفته افزایش داد که از شدت سبک تا متوسط باید مدنظر قرار گیرد.

همچنین تمرینات هوازی پیشنهاد شده شامل شنا، پیاده‌روی و دوچرخه ثابت است و در کل باید روی حرکات ریتمیک و کار روی عضلات بزرگ، تمرکز کرد.

به افرادی که از سرطان نجات یافته‌اند باید شبیه افراد سالم تمرین داد و روی ظرفیت آن‌ها کار کرد زیرا که ۹۰ درصد این افراد خیلی سریع دچار خستگی زودرس می شوند و در نتیجه کم کم باید به ظرفیت آن‌ها اضافه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان