//
کدخبر: ۳۵۸۳۶۴ //

سویه جدید کرونا خطرساز است

سرپرست انستیتو پاستور ایران با بیان این که سویه جدید کرونا در پاییز خطرساز خواهد شد، خواستار توجه به پروتکل های بهداشتی شد و نسبت به کاهش رعایت شیوه نامه ها انتقاد کرد.

سویه جدید کرونا خطرساز است
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر رحیم سروری از بی توجهی نسبت به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی شهروندان هشدار داد و تاکید کرد: اگر عادی انگاری‌ها به همین وضعیت فعلی ادامه داشته باشد، پاییز پیش رو با جهش سویه های جدید خطرآفرین خواهد شد.

وی گفت: قبلی واکسن دریافت کردند و نیز افرادی که هنوز دزهای قبلی این واکسن را نزدند، هرچه سریع‌تر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه درمجموع تاکنون حدود ۱۵۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده است، افزود: ازاین میزان، تاکنون ۶۷ درصد شهروندان دز نخست، ۵۷ درصد دز دوم و کمتر از ۲۷ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

سرپرست انستیتو پاستور ایران، با اشاره به اینکه شیوع بالای بیماری کرونا در کشور یک فرصت خوب برای محققان کشور برای تولید واکسن کرونا بوده است، گفت: هرچند فرایند تولید واکسن نیازمند زمان ونتایج مراحل بالینی آن است، اما تولیدات واکسن ایرانی توانسته در زمان ضروری به کنترل و مهار این بیماری در کشور کمک کند.

سروری همچنین با بیان اینکه درحال حاضر ۵ نوع واکسن ایرانی توانسته تائیدهای لازم را ازمراجع مربوط داخلی و بین المللی کسب کند، ادامه داد: اگر وزارت بهداشت و درمان وآموزش پزشکی بنا به ضرورت و تشخیص نیاز به تولید واکسن داخلی داشته باشد، این آمادگی در شرکت‌های داخلی تحت پوشش وجود دارد.

وی اضافه کرد: البته در همین مدت، مقدار زیادی از واکسن تولید ایران به کشورهای منطقه نیز صادر شد.

سروری یادآور شد: در حال حاضر واکسن کرونا به اندازه کافی در کشور موجود است و کمبودی دراین رابطه وجود ندارد.

سرپرست انستیتو پاستور ایران، همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در خصوص بیماری آبله میمون درکشور گفت: برابر آخرین آمار گرفته شده تاکنون ۸۱ مورد آزمایش غربالگری مشکوک آبله میمونی در کشور انجام شده که ۳۹ مورد مشکوک نیز منفی تشخیص داده شد.

سروری اضافه کرد: بیماری آبله میمون در کشورهای غربی شیوع زیادی داشته، اما در ایران این بیماری تحت رصد و کنترل است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۳۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان