//
کدخبر: ۳۵۸۲۸۷ //

وزیر بهداشت: برای مقابله با پیک هفتم کرونا، باید سال ۱۴۰۱ یک دز یادآور واکسن کرونا زده شود.

وزیر بهداشت گفت: برای مقابله با پیک هفتم کرونا، باید سال ۱۴۰۱ یک دز یادآور واکسن کرونا زده شود.

 وزیر بهداشت: برای مقابله با پیک هفتم کرونا، باید سال ۱۴۰۱ یک دز یادآور واکسن کرونا زده شود.
به گزارش فرتاک نیوز،

 بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: این هفته در وزارت بهداشت یکسری بازدیدها و افتتاح‌ها داشتیم. در بیمارستان سیدالشهدای اصفهان پروژه‌های متعددی در راستای درمان بیماران سرطانی افتتاح کردیم. 

وزیر بهداشت ادامه داد: دستگاه جدیدی برای انهدام تومور تهیه کردیم و این دستگاه نقطه‌ای عمل می‌کند و فقط خود تومور را از بین می‌برد. در اقلید نیز طرح خوبی را در کلینیک امام جعفر صادق (ع) ایجاد کردیم. یکی از مشکلات در کشور این‌است که سرطان سینه در خانم‌ها دیر تشخیص داده می‌شود و در آنجا دستگاه پیشرفته ماموگرافی افتتاح شد.

عین اللهی با بیان اینکه در ایرانشهر مشکلات درمانی وجود دارد، گفت: بیمارستان مادر و کودک در آنجا آماده افتتاح است. در چابهار هم بیمارستان 540 تختخوابی در حال احداث و بهره‌برداری است.

وزیر بهداشت درباره اینکه واکسیناسیون ایمنی دایمی نمی‌دهد و بعد از مدتی ایمنی کاهش می‌یابد، بیان داشت: اخیرا تغییراتی در امیکرون ایجاد شده و جهش با سرعت بیشتری دارد که می‌تواند بیماری زایی ایجاد کند. ما از واکسیناسیون به عنوان «یادآور» نام می‌بریم و توصیه ما به مردم که خیلی به ما کمک کردند این است که افراد بالای 12 سال واکسن یادآور را تزریق کنند. ما بازگشت حجاج، بازگشایی مدارس و ایام محرم را داریم که ممکن است ویروس را منتقل کنند و افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: اومیکرون جهش‌های مختلفی دارد و انتشار اخیر آن B.A.5 نام دارد. به دلیل ایمنی و رعایت مردم آمار ما تک رقمی بود. ایمنی واکسن زمان مشخصی دارد و به مرور این ایمنی کاهش می‌یابد. برای مقابله با پیک هفتم کرونا، باید سال 1401 یک دز یادآور واکسن کرونا زده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۲۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان