//
کدخبر: ۳۵۶۷۶۱ //

شربت‌های سنتی برای جلوگیری از گرما زدگی

علل و علائم گرما زدگی در تابستان، رفع گرمازدگی با نوشیدنی های خنک کننده، هشت میوه برای کاهش گرما زدگی در تابستان، شربت های سنتی برای جلوگیری از گرما زدگی و سبزیجات خنک را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

شربت‌های سنتی برای جلوگیری از گرما زدگی
به گزارش فرتاک نیوز،

در فصول گرم سال به دلیل شدت گرمای هوا، قوت هاضمه معده کاهش می‌یابد، بنابراین باید از غذاها و نوشیدنی‌های سبک که هضم راحتی دارند استفاده کرد، شربت‌های مفید برای استفاده در روزهای گرم تابستان عبارتند از:

شربت تمرهندی

مقدار مصرف این شربت ۷۰ گرم در هر وعده است که همراه با آب به میزان دلخواه میل می‌شود، این شربت موجب تسکین تهوع ناشی از صفرا و لینت شکم شده و باعث کاهش عطش می‌گردد و صفرا و اخلاط سوخته را از بدن دفع می‌کند.

شربت زرشک

زرشک مقوی معده گرم مزاجان است و باعث رفع تشنگی می‌شود اما مصرف زیاد این شربت برای افراد با غلبه سردی و ضعف سیستم عصبی مناسب نیست.

شربت عناب

این شربت برای پاکسازی و تصفیه خون بسیار مفید است. همچنین افرادی که به دلیل غلبه خلط دم، حجامت می‌کنند بهتر است قبل از حجامت به مدت ۱۵ روز از این شربت میل کنند، مصرف عناب و در برخی موارد شربت آن در افرادی که معده‌های سرد و بیمار دارند باعث نفخ می‌شود؛ در این صورت می‌توان از کمی عسل استفاده کرد.

ماءالشعیر طبی

نوشیدن این مایع می‌تواند در برابر استرس گرمایی و تشنگی و تحلیل رطوبات، فرد را محافطت کند، البته کسانی که معده سرد یا تر دارند بهتر است در هر لیوان آن یک قاشق مرباخوری عسل حل کنند و سپس بنوشند، ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله‌ای شود وگرنه تأثیر معکوس خواهد داشت، اگر جو کاملاً مرغوب باشد رنگ ماءالشعیر به سرخ ملایم و کمرنگ مایل می‌شود.

شربت به‌لیمو

آماده کردن این شربت در فصل پاییز صورت می‌گیرد که در بازار موجود باشد، این شربت خنک کننده و نشاط آور بوده و تقویت کننده معده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان