//
کدخبر: ۳۵۴۵۲۳ //

نشانه های غلبه "بلغم" کدامند؟

بلغم یکی از اخلاط چهارگانه در بدن است که غلبه آن در بدن می تواند زمینه ساز ابتلای افراد به بیماریها و مشکلات جسمی مختلف شود. امروزه بسیاری افراد جامعه با مشکل مزاجی غلبه بلغم مواجه هستند و ضروری است با شناسایی به موقع و درست علائم غلبه این خلط، نسبت به رفع و درمان هرچه سریعتر آن اقدام کرد.

 نشانه های غلبه "بلغم" کدامند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 زهرا جعفری متخصص طب سنتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود اخلاط چهارگانه در بدن تمام افراد، گفت: این اخلاط شامل سودا، بلغم، صفرا و دم هستند که در حالت عادی در حد اعتدال در بدن افراد وجود دارند.

وی افزود: متاسفانه برخی مواقع به دلیل شیوه های غلط سبک زندگی و یا مصرف کم یا زیاد برخی خوراکی ها و یا به دلایل مختلف برخی اخلاط در بدن غلبه پیدا می کنند و زمینه ساز مشکلات بسیاری می شوند که یکی از شایعترین آنها غلبه بلغم است.

وی با تاکید بر شناسایی درست علائم غلبه بلغم و درمان آن، در تشریح این علائم گفت: تصور عموم این است که هر فردی که احساس سردی می کند غلبه بلغم دارد که این درست نیست و علائم مختلفی باید در فرد وجود داشته باشد که نشان دهد بلغم در فرد غلبه پیدا کرده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در تشریح این علائم، گفت: رنگ و روی افراد مهمترین علامت در این زمینه است و زمانی که رنگ و روی فرد سفیدی بیشتر از حد داشته و به اصطلاح رنگ پوست فرد روش بوده و موهای او بور یا سفید باشد از نشانه های غلبه بلغم در افراد است.

جعفری افزود: همچنین این افراد دارای بافت سست و پفکی هستند، طوری که به پوست آنها دست می زنید احساس یک نوع سستی و نرمی همراه با سردی می کنید.

این متخصص طب سنتی گفت: بزاق زیاد دهان هم نشانه دیگری برای غلبه بلغم است و افراد ممکن است در کنار بزاق زیاد، حالت چسبندگی را هم در بزاق خود احساس کنند.

جعفری ضعف در هضم را نشانه دیگری برای این دسته افراد عنوان کرد و افزود: این افراد پس از صرف غذا تا چندین ساعت احساس سنگینی داشته و غذا در دستگاه گوارش آنها به راحتی هضم نمی شود.

وی افزود: از طرفی این افراد عموما مبتلا به رفلاکس معده هستند و رنگ ادرار آنها هم معمولا سفید است.

جعفری انرژی کم، پرخوابی و کسالت را هم نشانه های دیگری افراد با غلبه بلغم عنوان کرد و افزود: این افراد در درک مفاهیم هم قدری مشکل دارند. البته این مسئله ربطی به کندذهنی ندارد و تنها این افراد مطالب را به اصطلاح دیرتر از بقیه می گیرند.

این متخصص طب سنتی به تاثیرات غلبه بلغم بر خواب و رویای افراد هم اشاره کرد و افزود: افرادی که بیشتر خواب آب و رودخانه و دریا می بینند هم این را هم می توانند جزیی از علائم غلبه بلغم بدانند.

جعفری گفت: به هرحال نکته مهم این است که هر فردی که احساس سرما کند نمی تواند عنوان کند که غلبه بلغم دارد و باید بخشی از این علائم گفته شده در فرد مشاهده شود.

وی با تاکید بر لزوم درمان و رفع بلغم گفت: این امر مستلزم اصلاح تغذیه و سبک زندگی افراد است و ورزش و خواب منظم در آن نقش بسزایی دارد.

جعفری گفت: در خصوص اصلاح تغذیه و سایر نکات لازم جهت رفع بلغم نیاز است که افراد حتما به متخصص طب سنتی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۵۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان