//
کدخبر: ۳۵۴۳۷۰ //

همه چیز در مورد ذات‌الریه ناشی از کرونا

علائم ذات‌الریه ناشی از بیماری کووید-۱۹ شامل سرفه خشک، سرفه با خلط غلیظ، مشکلات تنفسی، ضربان قلب تند، افزایش دمای بدن، تعریق، لرز، از دست دادن اشتها، درد قفسه سینه، سرفه خونی، خستگی، سردرد و خس خس سینه می‌ شود.

همه چیز در مورد ذات‌الریه ناشی از کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

ذات‌الریه ناشی از کرونا یک مشکل جدی است که ریه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ این بیماری در صورت ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ رخ می‌دهد و می‌تواند کشنده باشد. ذات‌الریه کووید با ذات‌الریه معمولی متفاوت است؛ در مورد اول ویروس کرونا هر دو ریه را به صورت همزمان درگیر می‌کند درحالی که در نوع دوم ممکن است فقط یکی از ریه‌ها درگیر شود. در ذات‌الریه کووید ریه‌ها پر از آب می‌شوند؛ بنابراین ظرفیت آن‌ها برای دریافت اکسیژن محدود می‌شود و خطر بروز تنگی نفس و سرفه افزایش پیدا می‌کند.

ذات‌الریه ناشی از کرونا چگونه رخ می‌دهد؟

هنگام بروز ذات‌الریه ریه‌ها پر از مایع می‌شوند و التهاب پیدا می‌کنند در این صورت فرد دچار مشکلات تنفسی می‌شود. این شرایط ممکن است برای برخی افراد آنقدر شدید شود که فرد به بستری شدن در بیمارستان و دستگاه تنفس مصنوعی نیاز پیدا کند. در حالی که ریه‌های فرد مبتلا به ذات‌الریه ناشی از بیماری کووید -۱۹ پر از مایع می‌شود و توانایی آن‌ها در دریافت اکسیژن محدود می‌شود در این صورت خطر ابتلا به تنگی نفس، سرفه و دیگر مشکلات افزایش پیدا می‌کند. ذات‌الریه ناشی از کرونا به سرعت گسترش پیدا می‌کند به مدت طولانی‌تری در ریه‌ها باقی می‌ماند و باعث بروز آسیب بیشتری می‌شود.

علائم ذات‌الریه کووید چیست؟

علائم ذات‌الریه ناشی از بیماری کووید -۱۹ شامل سرفه خشک، سرفه با خلط غلیظ، مشکلات تنفسی، ضربان قلب تند، افزایش دمای بدن، تعریق، لرز، از دست دادن اشتها، درد قفسه سینه، سرفه خونی، خستگی، سردرد و خس خس سینه می‌شود. شدت بروز علائم ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، همچنین ممکن است تعداد کمی از افراد بیش از یک علامت را تجربه کنند. توصیه شده است در صورت بروز هر کدام از علائم ذکر شده در طول دوران بیماری کووید -۱۹ یا پس از آن به پزشک مراجعه کنید.

چه کسانی در معرض ابتلا به ذات‌الریه کرونا قرار دارند؟

افراد مسن بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به ذات‌الریه ناشی از کرونا قرار دارند. کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند نیز احتمالاً نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و عوارض ناشی از آن مانند ذات‌الریه را تجربه می‌کنند. همچنین افرادی که سیگار می‌کشند، افراد مبتلا به ایدز و کسانی که دارو مصرف می‌کنند و سیستم ایمنی بدن آن‌ها ضعیف شده است بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به ذات‌الریه ناشی از کرونا قرار دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان