//
کدخبر: ۳۵۴۲۸۵ //

مواد غذایی مضر و خطرناک برای مردان

مصرف بعضی از مواد غذایی مضر توسط مردان منجر به افزایش خطر مواجهه با حمله های قلبی، افزایش وزن سریع و اختلال در دستگاه گوارش می شود.

مواد غذایی مضر و خطرناک برای مردان
به گزارش فرتاک نیوز،

نمک برای سلامتی ضروری است اما مسئله این است که نمک طعام و نمک موجود در غذاهای فرآوری شده دقیقا همان نمک طبیعی مورد نیاز بدن شما نیستند و در حقیقت نمک طعام که حاوی 98 درصد کلرید سدیم است ، مضر می باشد. از مصرف غذاهای فرآوری شده که دارای سدیم زیاد و پتاسیم کم هستند خودداری کنید . همچنین اگر بیش از 51 سال سن دارید، فشار خون بالا دارید ، بیماری کلیوی یا دیابت دارید ؛ باید نمک مصرفی خود را به کمتر از 1500 میلی گرم در روز محدود کنید.

در عوض نمک خالص و تصفیه نشده مانند نمک دریا (همراه با یک رژیم غذایی طبیعی و کامل) را انتخاب کنید. نمک طبیعی تصفیه نشده دارای حدود 84 درصد کلرید سدیم است و ماده معدنی کمیاب دیگری نیز در آن وجود دارد که به مواد مغذی کمک می کند تا جذب سلول های شما شوند و مغزتان عملکرد صحیحی داشته باشد.

مارگارین سرشار از چربی های ناسالم به نام چربی های ترانس است . مارگارین با فرآیند مصرف روغن های گیاهی مایع سالم و هیدروژنه سازی آن ها و تبدیل شان به چربی جامد ساخته می شود. این چربی ها می توانند منجر به بیماری های قلبی، سرطان، عدم تعادل هورمونی و مشکلات استخوانی شوند و علاوه بر این، این مواد سرشار از مواد افزودنی هستند.

در عوض کره طبیعی را انتخاب کنید زیرا کره از گاوهایی که از چمن تغذیه می کنند تهیه شده است و دارای اسید لینولئیک مزدوج است که می توانند به مبارزه با سرطان و دیابت کمک کنند. کره حاوی چربی اشباع است و کالری بالایی دارد بنابراین در مصرف آن زیاده روی نکنید، در هر صورت کره انتخاب سالم تری نسبت به مارگارین خواهد بود البته در صورتی که مشکل خاص جسمی نداشته باشید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۲۸۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان