//
کدخبر: ۳۵۳۳۶۸ //

تغذیه مناسب در روزهای آلوده

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در مورد تغذیه در هوای آلوده گفت: آلودگی هوا باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شود بنابراین لازم است تا رویکردهای تغذیه‌ای هم در این ایام متفاوت باشد.

 تغذیه مناسب در روزهای آلوده
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا احدی در گفت‌وگو با خبرنگار گفت: بنابراین مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان که خاصیت ضد التهابی دارند برای جلوگیری از آسیب مخصوصا  به ریه‌ها توصیه می‌شود.

وی افزود: افراد در این روزها از مصرف غذای سرخ کردنی پرهیز کنند و به مصرف موادی بپردازند که حاوی ویتامین‌های A، E، D و C  هستند.

وی مناسب‌ترین صبحانه در این روزها را تخم مرغ عسلی، چای کمرنگ، چای آویشن یا فرنی با شیر بدون شکر عنوان کرد و مصرف هویج، گوجه فرنگی، پرتقال و کیوی را  در بین وعده‌های غذایی را مناسب دانست.

احدی افزود: مصرف انواع سوپ از جمله سوپ جو به همراه سبزیجاتی چون گشنیز و جعفری و سوپ عدس و اسفناج برای روزهای آلودگی مناسب است. همچنین غذاهایی چون تاس کباب، خوراک لوبیا سبز و مصرف سبزی خوردن، ماست کم چرب و سالادهایی حاوی هویج، فلفل دلمه ای، کاهو و لیموترش کمک کننده است.

این کارشناس مصرف فست فودها، نوشابه، انواع سرخ کردنی را در روزهای آلوده اکیدا ممنوع عنوان کرد و مصرف نوشیدنی‌هایی چون چای گل‌ختمی و بنفشه و روتارین را برای رفع گرفتگی صدا در روزهای آلوده توصیه کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۳۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان