//
کدخبر: ۳۵۱۶۷۶ //

۸۵ درصد مرگ ومیرها ناشی از وجود بیماری‌های قلبی و فشار خون است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 85 درصد مرگ و میرها به دلیل وجود فشار خون، مشکلات قلبی عروقی و بیماری‌های غیر واگیر است.

85 درصد مرگ ومیرها ناشی از وجود بیماری‌های قلبی و فشار خون است
به گزارش فرتاک نیوز،

عباس رضائیان زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری  همایش ملی سلامت روان و بسیج ملی کنترل فشار خون‌ که از 27 اردیبهشت‌‌ به مدت یک ماه در مراکز بهداشتی و خدمات جامع سلامت برگزار می شود، اظهار داشت: جوامع کنونی به دلیل وجود بیماری های مزمن و غیر واگیر فشار خون، قندی عروقی و سرطان  با مشکلات سلامتی  روبه به رو است.

وی بیان کرد: توجه به پیشگیری‌ این بیماری ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، و در این‌ راستا مقام معظم‌ رهبری  بر تقویت نظام شبکه ای بهداشت با هزینه های کمتر نسبت به مقوله سلامت تاکید دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در سال های اخیر توجه به درمان بیماری‌های مسری و غیرواگیر به دلیل مرگ و میر ناشی از این نوع بیماری ها افزایش یافته، افزود: در حال حاضر‌  با اپیدمی بیماری کرونا مواجه هستیم که جهان را درگیر و به نوعی به آن عادت کرده، اما برای مقابله با این پدیده نباید بیماری واگیر و عفونی به فراموشی سپرده شود.

وی گفت: سبک زندگی سالم، ورزش، جلوگیری از مصرف بیش از اندازه نمک و رعایت رژیم غذایی از ابتلا به فشار خون جلوگیری می کند.

رضاییان زاده خاطرنشان کرد: شناسایی به موقع‌، کنترل فشار خون،  پیمایش بیماری های روانی، صنعتی شدن جوامع در قالب برگزاری هفته ملی جمعیت با محوریت  جوانی جمعیت،  پیشگیری از سالمند شدن جمعیت، سلامت کودکان، بزرگسالان و  میانسالان، بخشی از اهداف  همایش است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۱۶۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان