//
کدخبر: ۳۵۰۳۱۰ //

تزریق ژل به ران؛ مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

تزریق چربی به ران یکی از رایج ترین انواع جراحی زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی دارد در این روش چربی های شکم را گرفته و به اطراف ران تزریق می کنند.

تزریق ژل به ران؛ مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

کاهش قابلیت انعطاف پذیری پوست ران و یا کاهش وزن شدید موجب نافرم شدن ران ها می شود. برخی افراد با داشتن اندام متناسب، اطراف ران های آنان خالی است که باعث نامتناسب دیده شدن باسن و ران می شود. متاسفانه بیشتر این خالی بودن ران ها، زمینه ژنتیکی دارد که با انجام ورزش های گوناگون نمی توان به فرم دلخواه رسید. بهترین روش برای این افراد تزریق چربی به ران است که توسط افراد متخصص انجام می شود. 

تزریق چربی از شکم به ران 

این روش مخصوص افرادی است که دارای چربی های موضعی در ماحیه شکم هستند. در انتقال چربی از شکم، بدون هیچ مواد مصنوعی و خرجی، سلول های چربی زنده برداشته شده و به ران ها تزریق می گردد. 

در مرحله اول چربی ها توسط لوله های کوچک از شکم برداشته می شود. این کار به کمک بی حسی موضعی بری چلوگیری از درد احتمالی انجام می شود. بسیاری از افراد نگران خطرات احتمالی بیهوشی هستند، اما در این روش نیازی به بیهوشی نیست، به همین دلیل خطرات بیهوشی را به دنبال ندارد. 

در مرحله بعد چربی های برداشت شده، خالص می شوند تا سلول های چربی زنده از سایر بافت ها جدا شود. در نهایت سلول های چربی خالص و زنده به ران ها تزریق می شوند. 

برای خالص کردن سلول های چربی از دستگاه سانترفیوژ استفاده می شود که با چرخش مستمر و مداوم، لایه های مختلف مایع برداشته شده از بدن را از هم جدا می سازد و زمینه ای فراهم می کند که چربی های آماده و خالص به بدن تزریق شود. 

میزان برداشت چربی از بدن بستگی به نیاز ران و نتیجه مورد نظر دارد که معمولا در جلسه مشاوره و آزمایشهای اولیه به طور دقیق محاسبه می شود. برداشت و تزریق بیش از اندازه چربی به ران علاوه بر مرگ سلولهای چربی، شکل ناخوشایندی در ران ایجاد می کند. 

اغلب افراد تمایلی به وجود جای زخم در عمل های زیبایی ندارند. در تزرریق چربی به ران هیچ اثری از جای زخم و تزریق بر روی پوست باقی نمی ماند زیرا در این روش، چند نقطه مختلف از ران برای تزریق کوچک در نظر گرفته می شود. این تزریق های کوچک، خراش یزرگ ایجاد نمی کند و فرد نیازی به بخیه شدن زخم خود ندارد. 

مراقبت های لازم بعد از تزریق چربی 

از فعالیت هایی که موجب تعریق می شود خودداری کنید. به طور کلی کارهای سنگینی که وزن شما را کم می کند را نباید انجام دهید زیرا کاهش وزن به دلیل سوختن چربی های اضافه بدست می آید. بنابراین اگر تمایل به کاهش وزن دارید باید قبل از تزریق چربی اقدام کنید. 

در صورت مشاهده خونریزی یا عفونت به پزشک مراجعه کنید. 

تا مدتی مشخص که توسط پزشک تعیین می شود از گن های مخصوص استفاده نمائید. این مدت زمان معمولا بین 2 تا 4 هفته می باشد. از داروهای تجویز شده توسط پزشک برای کاهش درد و تورم خود مصرف کنید. 

شرایط مناسب برای تزریق چربی  

1. سالم بودن 

2. دارای پوست سفت بودن 

3. داشتن توقع معقولانه 

اگر به دلیل کاهش وزن یا به طور ژنتیکی چربی زیادی در ران ندارید، می توانید از روش تزریق چربی به ران ها استفاده کنید. البته باید در قسمت های مشخصی از بدن دارای چربی های موضعی برای برداشت و تزریق باشید زیرا بسیاری از بیماران نیاز به تزریق چربی دارند اما دارای چربی های موضعی در بدن خود نمی باشند. 

تزریق چربی در جلو و دو طرف ران برای برطرف نمودن مشکلات بعداز لیپوساکشن 

برخی مواقع افرادی که برای از بین بردن چربی های اضافه از روش لیپوساکشن استفاده می کنند نتیجه دلخواهی به دست نمی آورند زیرا در این روش چربی های مفید نیز برداشته شده و آن قسمت از بدن لاغرتر به نظر می رسد که با سایر اعضای بدن تناسبی نخواهد داشت. لیپوساکشن ران نیز از همین موارد است. لیپوساکشن تنها برداشت چربی نیست بلکه پزشک باید مراقب رگ های خونی، بافت و ساختارهای دیگر باشد که آسیبی به آنها وارد نشود. در لیپوساکشن ناموفق، فرورفتگی و برآمدگی های بسیاری در جلوی ران و سطح خارجی آن ایجاد می شود که خوشبختانه می توان با تزریق چربی در ران این مسائل را برطرف نمود. 

در تزریق چربی معمولا، اندامی که دارای چربی موضعی بیشتری هستند انتخاب می شوند تا با برداشت چربی از آن ها به قسمت های از ران که دارای فرورفتگی است، تزریق شوند. تزریق چربی علاوه بر حجیم کردن ران، پوست ران را صاف و بدون هیچ برجستگی یا فرورفتگی می کند. البته تکنیک پزشک در موفقیت آمیز بودن نتیجه بسیار مهم است. 

شاید در برخورد اول برداشت و تزریق چربی کار ساده ای به نظر برسد اما انجام آن بدون داشتن تخصص و تجربه کافی ممکن است منجر به از دست دادن سلامتی فرد شود. 

تعیین نمودن مناطق دارای چربی موضعی، تشخیص دقیق میزان چربی مورد نیاز و تشخیص نقاط مورد نظر برای تزریق ، از نکات مهم و کلیدی این فرآیند است که توسط پزشک متخصص صورت می گیرد. 

مزایای تزریق چربی ران 

  •  دوام و ماندگاری بالای این روش

  •  دوره ی ریکاوری کوتاه مدت یک هفته ای

  •  جوانسازی موثر و طبیعی پوست

  •  پیوند مناسب چربی با بدن بدون ایجاد حساسیت و آلرژی خاص

  •  خطرات و عوارض کم

  •  عدم امکان سوراخ و خالی شدن چربی تزریق شده

  •  امکان برداشت 1 الی 2 لیتر چربی از بدن که منجر به لاغری موضعی نیز خواهد شد.

  •  عدم سفت شدگی چربی با مرور زمان

  •  امکان استفاده از چربی نواحی مختلف بدن جهت تزریق به صورت، حتی چربی موجود در ران ها 

معایب تزریق چربی ران

  • عدم تقارن در محل تزریق شده

  • عفونت

  • نیاز به تزریق مجدد جهت ترمیم و اصلاح

  • ورم

  • طولانی بودن آماده سازی چربی جهت تزریق به نسبت بوتاکس و ژل

  • کبودی

  • طولانی بودن دوره ی بهبودی این روش نسبت به تزریق ژل

  • ماندگاری غیر قابل پیش بینی به دلیل جذب مقداری از چربی

  • امکان نیاز به چند جلسه دیگر جهت رسیدن به نتیجه دلخواه

  • عدم درمان چروک های خیلی ریز و سطحی با این روش، زیرا در این روش چربی به صورت سطحی تزریق نمی شود و نیاز به عمق مناسبی برای تزریق وجود دارد. 

رفع مسئولیت : مطلب فوق ازتنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارد. از اینرو توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان