//
کدخبر: ۳۵۰۰۴۲ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ برای ثبات روزهای آرام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید

روند کاهشی آمارهای موج ششم بستری‌شدگان و فوتی های کرونایی و همچنین وضعیت رنگبندی نقشه کشور نشان می‌دهد که روزهای آرام و کم‌تنشی در حال سپری شدن است و برای حفظ این ثبات و آرامش، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق هر سه دُز واکسن توصیه می‌شود.

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ برای ثبات روزهای آرام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان استمرار روند کاهشی آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در گروه اهتمام مردم دررعایت دستورالعمل بهداشتی و تزریق واکسن به ویژه تکمیل واکسیناسیون عنوان  می کنند. آنان تاکید دارند که افراد بالای ۷۰ سال که بیش از ۳ ماه از واکسیناسیون دُز سوم آنها گذشته، لازم است، برای دریافت دُز نوبت چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنید

کردستان 

بعد از ۲سال و ۲ ماه کردستان بدون کرونا شد و موردی از بیمار جدید در این استان به ثبت نرسیدو امروز کردستان سومین روز پیاپی بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت و آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۲ هزار و ۱۸ نفر اعلام شد .

در حال حاضر ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۲۰ نفر در سنندج، چهار نفر در سقز، هفت نفر در مریوان، یک نفر در قروه و ۲ نفر در کامیاران تحت مداوا قرار دارند. اکنون ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

تا کنون ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است، گفت: تاکنون ۳۸۷ هزار و ۵۴۴ نفر دُز سوم واکسن را تزریق کرده اند که معادل ۳۳ درصد جمعیت استان است. تاکنون بیش از ۱۷ درصد از کودکان پنج تا ۱۲ سال استان واکسینه شده اند و یکی از شرط های حضور در کلاس های درس مدارس و دانشگاه ها تزریق حداقل ۲ دُز واکسن است.

سیستان و بلوچستان 

نخستین روز بدون نتیجه مثبت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ثبت شد ،با وجود دریافت و بررسی ۴۸ نمونه مشکوک به کرونا، هیچکدام از این نمونه‌ها مثبت نبود و بعد از ۷۹۷ روز بدون نتیجه مثبت کرونا را در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان پشت سر گذاشتیم.

در ۲۴ ساعت منتهی به صبح سه شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ تعداد چهار مورد جدید آزمایشگاهی توسط همکارانمان در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان شناسایی شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: خداوند را به جهت این شرایط نسبتا مناسب شکرگذاریم و از تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و سایر نهادهای مرتبط با سلامت تشکر  می‌کنیم.

هرمزگان 

با فوت یک پیرمرد ۹۰ ساله در شهرستان پارسیان بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز آمار فوتی های کرونا در هرمزگان به رقم ۲ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.  در حال حاضر نیر ۲۴۶ نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا هستند که از این شمار ۳۲ نفر در بیمارستان بستری بوده و پنج نفر از آنها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند.

بیشتر مناطق استان در وضعیت به نسبت کم خطری قرار دارند، اما هنوز این شرایط تثبیت نشده و لازمه حفظ آن و بهبود اوضاع، تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی به ویژه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین تکمیل واکسیناسیون است.

تاکنون در استان سه میلیون ۴۶۸ هزار و ۴۶۸ دز واکسن کرونا تزریق شده که از این میزان، یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۶۷ دز در مرحله نخست، یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۸۱۷ دز در مرحله دوم و ۶۴۵ هزار و ۶۰۲ دز در نوبت سوم تزریق شده است.

زنجان 

استان همچنان روزهای بدون فوتی کرونایی را سپری می‌کند و مجموع شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان یک‌هزار و ۹۱۳ نفر ثبت شده است. در زمان حاضر شمار بیماران بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های این استان ۳۹ نفر است که این میزان نسبت به روزهای گذشته اندکی افزایش دارد.

 از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت کرونای سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به ۱۵۸ هزارو ۷۱۳ نفر رسیده است که ۷ مورد آن مربوط به روز گذشته است.

طبق گزارش های اعلام شده تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به ۱۴ هزارو ۳۴۶ نفر در استان زنجان رسیده است که ۱۲ هزارو ۴۲۴ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

چهارمحال و بختیاری

شناسایی ۱۳ مبتلای به کرونا طی شبانه‌روز گذشته  که با احتساب موارد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در استان به ۹۸ هزار ۲۸۷ نفر رسید. در مجموع ۳۲ بیمار در بخش‌های کرونایی مراکز درمان استان بستری هستند که از این تعداد آزمایش ۱۹ بیمار مثبت قطعی اعلام شده  و حال عمومی سه بیمار خوب است.

در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی ناشی از کرونا در استان گزارش نشده و بیش از ۱۰ روز است که موارد مرگ و میر کرونا در استان به صفر رسیده است.

بر اساس جدیدترین رنگبندی شیوع کرونا، شهرستان بروجن در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان لردگان در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بن، فارسان، اردل، سامان، خانمیرزا، کیار و کوهرنگ نیز در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار گرفته است.

کرمانشاه 

 تعداد مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۵۵ نفر است که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۶ نفر کمتر است.۲۶ نفر از بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند که حال ۲ نفر از آن‌ها وخیم است. چهار نفر شامل یک بیمار مثبت بستری و سه بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل ۱۱ نفر کمتر است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و ۴۶ نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند. در شبانه‌روز گذشته فوتی براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، و مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون سه هزار و ۱۳۶ نفر است.

مازندران 

 ثبت ۱۰ شبانه‌روز پیاپی بدون مرگ کرونایی در مازندران طی ۱۰ روز اخیر، کاهش آمارهای بستری‌شدگان و بیماران بدحال کرونایی و وضعیت کلی نقشه کرونایی این استان نشان می‌دهند که مازندران آرام‌ترین روزهای کرونایی‌اش از زمان آغاز موج نخست کووید۱۹ را می‌گذراند.

مراکز درمانی مازندران روزهای آرام و کم‌تنشی را می‌گذرانند. پس از آغاز روند کاهشی آمارهای موج ششم کرونا در مازندران که از دهه سوم بهمن آغاز شد، روند کاهشی آمارها تقریبا در شیبی آرام تا کنون ادامه یافت. حتی با وجود برخی نوسان‌های مقطعی که احتمال ایجاد قله‌های جدید برای موج ششم و چندقله‌ای شدن موج ششم کرونا در مازندران را مطرح می‌کرد، فرآیند کاهشی آمارها حفظ شد.

بیشترین تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج ششم همه‌گیری کووید۱۹ مربوط به ۲۱ بهمن پارسال بود که یکهزار و ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند. از آن پس روند بستری‌های روزانه و سایر آمارهای کرونایی در مسیری کاهشی قرار گرفتند و مرگ‌های کرونایی استان نیز روز به روز کمتر شدند ، تا این‌که آرام‌ترین روزهای کرونایی مازندران طی دو سال اخیر در همین دو هفته گذشته، یعنی از ابتدای اردیبهشت تا امروز رقم خورد.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا امروز نیز مجموعا ۲۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که ۲۸ نفر مربوط به فروردین است و یک مرگ کرونایی هم در اردیبهشت ثبت شد.

خراسان شمالی 

در شبانه روز گذشته ۱۷ بیمار کووید۱۹ در مراکز درمانی استان خراسان شمالی بستری و تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفتند. با ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان، چندمین روز بدون فوتی کرونا در اردیبهشت ماه امسال ثبت شد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزارو ۲۱۱ نفر در خراسان شمالی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. با بستری ۱۷ مبتلای جدید در شبانه روز گذشته، هم اینک ۸۲ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

هم اینک افزون بر ۹۸ درصد جمعیت هدف استان دُز اول، ۸۶ درصد دُز دوم و ۶۰ درصد نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

گیلان 

آمارهای روزانه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، حاکی از نزول بیماری کووید ١٩ در این استان است، بر این اساس طی ٢٣ روز اخیر با آرام شدن کرونا، آمار بستری های مبتلا به این بیماری در گیلان ۵۰ درصد کاهش یافت.

۱۰۱ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند، ١٩ بیمار نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و تعداد بیماران بدحال ۲۴ نفر  است.

 
برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۰۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان