//
کدخبر: ۳۴۷۰۰۸ //

دانش‌آموزان کرونایی چگونه در مدارس رصد می‌شوند؟

الزام مدارس به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم با توجه به حذف فاصله‌گذاری اجتماعی میان دانش‌آموزان بسیار مهم است.

دانش‌آموزان کرونایی چگونه در مدارس رصد می‌شوند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

روزی از بازگشایی کامل مدارس می‌گذرد و بنا به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، غایبان از کلاس‌های درس به تدریج در حال بازگشت به مدرسه هستند به گونه‌ای که جمعیت ۸۳ درصدی دانش‌آموزان حاضر در مدارس اکنون به ۹۰ درصد رسیده است.

بازگشت به آموزش حضوری تصمیم قابل دفاعی است که پس از چندین مرحله بازگشایی ناموفق سرانجام عملیاتی شد اما در کنار تأکید بر این ضرورت و نیم‌نگاهی به افت تحصیلی شدید دانش‌آموزان و آسیب‌های جسمی و روانی آنها در خانه‌نشینی دو ساله، موضوع دیگری که نمی‌توان نسبت به آن چشم‌پوشی کرد، شیوه بازگشایی مدارس و ثبت آمار دانش‌آموزان مبتلا به کرونا است در این صورت می‌توان، کلاس درس و مدرسه‌ای را که روند رو به رشدی در ابتلا به کرونا دارد، شناسایی و پیشگیری و مراقبت‌های لازم را اعمال کرد.

در کنار ضرورت بازگشایی کامل مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان موضوع مهمی است که نباید همانند تأکید بر دایر بودن مدارس و الزام دانش‌آموزان برای حضور در آلوده‌ترین روز تهران، از آن غافل بود.

طبق گفته‌های صادق ستاری‌فرد معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مدارس ملزم به ثبت اطلاعات دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و دارای علائم در سامانه ایران من هستند و این موضوع از طریق مناطق مختلف به اطلاع مدیران مدارس رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان