//
کدخبر: ۳۴۶۹۶۴ //

اضطرابی بنام نداشتن ماسک!

در حالی که با کاهش موارد ابتلا به کرونا، ضرورت استفاده از ماسک در هر مکان و زمانی از بین رفته، برخی افراد بدون وجود ماسک بر صورت خود احساس نگرانی می‌کنند.

اضطرابی بنام نداشتن ماسک!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکنون که ۷۰ درصد آمریکایی‌ها می‌توانند پوشیدن ماسک را در داخل خانه متوقف کنند، طبق دستورالعمل‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، به نظر می‌رسد که این کشور در مسیر جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر همه‌گیری در حال حرکت است. پرواضح است که کووید در حال فروکش بوده، اما از بین نرفته و هرگز نیز از بین نخواهد رفت.

دکتر ویلیام شافنر، استاد پزشکی پیشگیری و بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه وندربیل تنسی، در این باره اظهار داشت: حتی اگر از همه‌گیری به سمت یک شیوع منطقه‌ای حرکت کنیم، گویی با این ویروس تنها یک آتش‌بس موقت داشته‌ایم. کووید۱۹ همچنان به گردش خود ادامه خواهد داد اما در سطوحی که فشار زیاد و نامتناسبی بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی وارد نمی‌کند. کووید باعث برخی بیماری‌ها می‌شود، و مقدار بیماری‌زایی ما را به این نتیجه می‌رساند که چقدر باید آزاد یا بی‌خیال باشیم.

برای کسانی که جوان و سالم هستند، عدم استفاده از ماسک در حال حاضر طبیعی و منطقی است. اما کسانی که مسن‌تر هستند، دارای یک بیماری زمینه‌ای بوده یا نقص ایمنی دارند، ممکن است نیاز به پوشیدن ماسک به طور منظم یا در برخی اماکن داشته باشند. علاوه بر این، افرادی که از فردی که مبتلا به کرونا است مراقبت یا با آن زندگی می‌کنند ممکن است لازم باشد به ماسک زدن ادامه دهند.

طبیعی است که اکثر افراد در برداشتن ماسک احساس اضطراب کنند. دکتر شافنر می‌گوید برای کسانی که به فکر بیرون رفتن بدون ماسک هستند، احساس اضطراب طبیعی است. این افراد مضطرب را می‌توان با بیمارانی که تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه دائما تحت‌نظر بودند مقایسه کرد. آنها وقتی بهبود یافتند و به طبقه معمولی از بیمارستان ترخیص شدند، اغلب مضطرب می‌شدند.

یک روانشناس ذهن‌درمانی نیز در این باره خاطرنشان کرد: پس از دوسال زندگی با ماسک دستوری، بسیاری از مردم دوگانه شده‌اند. آنها داشتن ماسک بر چهره را جزیی از زندگی طبیعی خود می‌دانند. نوع امیکرون اخیراً به اوج خود رسید و بسیاری از مردم دوباره به هوشیاری بیشتر (برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی) عادت کردند. اگرچه ممکن است همه در سوار شدن به اتوبوس، مترو، رفتن به تماشای فیلم یا خرید مواد غذایی صددرصد احساس راحتی نداشته باشند، اما این ماسک سطحی از امنیت، حفاظت و کنترل را فراهم می‌کند.

وی گفت: برای کسانی که در معرض خطر بالاتر عوارض کووید۱۹هستند، حتی اگر از ماسک هم استفاده کنند، دانستن اینکه دیگران مجبور نیستند ماسک بزنند، آنها را آسیب پذیرتر می‌کند. عدم اعمال قانون پوشیدن ماسک، آنها را در موقعیتی قرار می‌دهد که هیچ قدرتی برای موضع گیری ندارند. انتخاب آنها یا پوشیدن ماسک و ناراحتی است یا اینکه در خانه بمانند و اموری را که ممکن است برای امرار معاش، سلامتی یا نیازها و رفاه فرزندانشان ضروری باشد، از دست بدهند.

تا زمانی که تعداد مبتلایان به کووید۱۹ به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا نکند، قابل درک است که افراد دارای نقص ایمنی با اضطراب بیشتری روبرو بوده و موقعیت سخت‌تری برای حضور در اجتماع نسبت به دیگران دارند.

دکتر جورجیا گاوراس، کارشناس ارشد پزشکی نیز تصریح کرد: تغییر دستورالعمل‌ها در مورد زمان استفاده از ماسک و زمان عدم استفاده از آن می‌تواند باعث سردرگمی شود. دو سال از زمان شروع همه‌گیری گذشته و ما هنوز از سوی رسانه‌ها تشویق می‌شویم که در همه مکان‌های عمومی ماسک بزنیم و این پیامی متناقض دارد. این پیام برای افراد مضطرب، می‌تواند دستورالعملی برای اضطراب بیشتر باشد.

 

چگونه بدون ماسک شویم؟

اگر شما هم برای کنار گذاشتن ماسک از صورت خود دچار اضطراب می شوید، راهکارهای زیر می‌تواند به شما کمک کند.

اضطراب خود را درک کنید

با پزشک مشورت کرده و از او راهنمایی بگیرید

هر سه دز واکسن را بزنید(واکسیناسیون بهترین دفاع در برابر ابتلاست)

ماسک را به تدریج بردارید

گاهی اوقات ماسک را در چونه یا دست خود نگه دارید

 

نهایتا اینکه اگر تعداد مبتلایان به کووید۱۹ در منطقه شما هنوز بالاست یا اگر افزایش پیدا کرد، به یاد داشته باشید که بهتر است همچنان از ماسک استفاده کنید. هیچ قانونی برای استفاده از ماسک وجود ندارد. شما این گزینه را دارید که از بسیاری از رویدادها/مکان‌هایی که ناامن می‌دانید دور بمانید، مگر اینکه توسط قانون کار اجبار وجود داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۹۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان