//
کدخبر: ۳۴۶۳۶۱ //

فواید گنجاندن این میوه ترش در برنامه غذایی

نوشیدنی آب و لیمو نه تنها به تامین آب بدن کمک می‌کند بلکه مانع از افزایش کالری نسبت به آبمیوه‌های شیرین و صنعتی می‌شود.

فواید گنجاندن این میوه ترش در برنامه غذایی
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از بهترین توصیه‌ها، گنجاندن لیمو در رژیم غذایی روزانه است تا به دفع مواد زائد و سمی از بدن کمک کند که در بهبود خستگی مزمن، احساس سنگینی پاها و... موثر بوده و روند کاهش وزن را نیز تسهیل می‌کند.

در ادامه این مطلب، به 3 مورد از فواید گنجاندن این میوه ترش به برنامه غذایی روزانه اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

1. لیمو و پاکسازی بدن

اگر عملکرد کبد به‌دلیل مصرف مداوم غذاهای چرب، کاهش یابد و فشار زیادی بر این عضو وارد شود، هیچ چیز به‌اندازه یک دوره مصرف لیمو موثر نخواهد بود. در واقع، نوشیدن آب همراه چند قطره لیمو تازه موجب تحریک و تولید صفرا می شود. همچنین، تجزیه چربی‌ها و دفع آنها را تسهیل می‌کند و به هضم غذاها نیز کمک می‌کند. در صورت تمایل می‌توان کمی عسل نیز به این نوشیدنی اضافه کرد.

2. لیمو و مقابله با ریفلاکس معده

برخلاف تصور، لیمو به‌خاطر مقدار بالای پتاسیم به مقابله با اسیدیته معده کمک می‌کند زیرا پتاسیم باعث می‌شود اسیدسیتریک به سیترات تبدیل شود و به بهبود عملکرد معده کمک کند. با اینکه لیمو طعم ترش دارد اما وضعیت بدن را پس از هضم در حالت قلیایی قرار می‌دهد و به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند. نوشیدنی آب و لیمو در مقابله با حالت تهوع به‌خصوص در دوران بارداری نیز موثر است.

3. لیمو و تسهیل کاهش وزن

نوشیدنی آب و لیمو نه تنها به تامین آب بدن کمک می‌کند بلکه مانع از افزایش کالری نسبت به آبمیوه‌های شیرین و صنعتی می‌شود. از طرفی لیمو به‌خاطر مقدار بالای ویتامینC به تسهیل سوخت‌وساز چربی‌ها کمک می‌کند و بهبود دفع مواد زائد نیز در حین کاهش وزن موثر خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۳۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان