//
کدخبر: ۳۴۳۴۳۲ //

در روز مصرف چه میزان قهوه مجاز است؟

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری گفت: فرد مجاز است در روز تا سقف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین معادل دو تا چهار فنجان قهوه مصرف کند، اما پیشنهاد می‌شود فرد بیش از دو فنجان قهوه در روز مصرف نکند، زیرا امکان دارد دچار عارضه قلبی و فشار خون شود.

در روز مصرف چه میزان قهوه مجاز است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سیاوش فاضلیان در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مصرف قهوه دارای مضرات و منافعی بر سلامتی فرد است، اظهار کرد: قهوه و چایی دو نوشیدنی پرطرفدار و پرمصرف در جهان محسوب می‌شود، قهوه منبع اصلی کافئین است و مصرف زیاد آن می‌تواند موجب افزایش فشار خون در افراد شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قهوه دارای کافئین، ویتامین ب، ث و منیزیم است، افزود: مصرف بیش از اندازه این ویتامین‌ها می‌تواند اثراتی سوء بر روی نشانگرهای بیولوژیکی بدن مانند کلسترول خون، فشار خون و مقاومت به انسولین داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند منجر به بروز تپش قلب در فرد شود، عنوان کرد: بالا رفتن کلسترول ضربان قلب در افراد را نامنظم می‌کند، قهوه می‌تواند با املاح دو ظرفیتی در بدن مانند روی و کلسیم تداخل پیدا کند و مصرف بالای قهوه منجر به پوکی استخوان در فرد شود.

فاضلیان افزود: فرد مجاز است در روز تا سقف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین معادل دو تا چهار فنجان قهوه مصرف کند، این میزان مصرف به بدن آسیب نمی‌رساند، اما پیشنهاد می‌شود فرد بیش از دو فنجان قهوه در روز مصرف نکند، زیرا امکان دارد دچار عارضه قلبی و فشار خون شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالعات اخیر نشان می‌دهد قهوه به‌عنوان یک ماده سرشار از آنتی‌اکسیدان می‌تواند عامل محافظت از بدن در برابر سرطان باشد، توضیح داد: مصرف متعادل قهوه می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به سرطان و پارکینسون موثر باشد.

وی یادآور شد: مصرف بیش از اندازه قهوه همچنین می‌تواند باعث بی‌قراری، اضطراب، استرس، بی‌خوابی و زودرنجی در فرد شود، همچنین قهوه باعث افزایش ادرار می‌شود، بنابراین افرادی که قهوه مصرف می‌کنند، باید مصرف مایعات خود را نیز افزایش دهند تا بدنشان دچار کم‌آبی نشود.

فاضلیان در پایان با اشاره به اینکه برخی از افراد همراه با قهوه شکر، خامه، قند ساده و شکلات مصرف می‌کنند، خاطرنشان کرد: این مسئله دریافت کالری را بالا برده و موجب افزایش وزن در فرد می‌شود، افراد باید از مصرف بیش از اندازه قهوه خودداری کنند تا عروق کرونر قلب آن‌ها درگیر نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان