//
کدخبر: ۳۴۲۱۳۱ //

کرونا آسیب زیادی به سلامت این گروه وارد کرد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کووید ۱۹ با وارد کردن تاثیرات منفی بر مشاغل و اصناف به سلامت روان مردان آسیب زیادی وارد کرد.

کرونا آسیب زیادی به سلامت این گروه وارد کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

کمال حیدری با بیان این مطلب در وبینار ششمین کنگره سلامت مردان، گفت: مردان خود را فدای خانواده می‌کنند و هر آسیبی را به جان می‌خرند تا خانواده در امنیت باشد. از این جهت کووید ۱۹ با تحت تأثیر قرار دادن مشاغل و اصناف آسیب روانی زیادی به سلامت مردان وارد کرد.

وی افزود: مردان پایه انجام اصلی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در کشور هستند و لازم است ابعاد سلامتی آنان مورد توجه قرار گیرد؛ بنابراین باید صدای این کنگره به گوش سیاستگذاران و مسئولان برسد.

وی با اشاره به اینکه مردان به دلیل اشتغالات زیاد معمولاً از توجه به سلامتی خود غافل می‌شوند، ابراز داشت: وزارت بهداشت به سلامت مردان و برنامه ریزی برای ارتقای سلامتی شأن توجه ویژه دارد، زیرا مردان نیرو‌های مؤثر در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی جامعه هستند.

معاون بهداشت با اشاره به ترویج خشونت و یاس در جامعه به عنوان یک آسیب فضای مجازی، بیان داشت: استراتژی ما کاهش مرگ زودرس و بیماری‌های غیرواگیر است که متأسفانه به دلیل شیوه نامناسب زندگی، در جامعه در حال افزایش هستند.

حیدری افزود: اصناف باید توانمندسازی شوند و صدمات عمدی و غیرعمدی به مردان با ارتقای سواد و سطح سلامت باید کاهش یابد. همچنین لازم است نابرابری در سلامت بین گروه‌های سنی مختلف مرتفع شود.

وی با تاکید بر پیشگیری از خشونت، توسعه برنامه‌های خودمراقبتی، افزایش سلامت جنسی و ناباروری در بین مردان جامعه گفت: رهبر معطم انقلاب بر افزایش جمعیت و فرزندآوری تاکید دارند، زیرا آینده کشور به دلیل از دست رفتن فرصت برای افزایش جمعیت و نیروی مولّد در خطر است و در این میان مردان نقش اصلی را بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و کلیه مراکز مربوطه باید بدانند برای توسعه سلامت مردان در چه چیز‌هایی مداخله کنند. این اقدامات در دستگاه‌های دولتی بیشتر انجام شده، ولی از بخش خصوصی در این زمینه غفلت شده است. می‌توان با مشارکت آن‌ها استفاده از شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ها و آموزش‌های سلامت مردان را در هر صنفی نهادینه کرد.

معاون بهداشت گفت: انتظار داریم سخنرانان این کنگره برای ارتقای سلامت مردان راهکار‌ها و مداخلات ارزشمندی ارائه کنند تا اقدامات این حوزه علمی‌تر و مؤثرتر انجام شود.

حیدری افزود: با شعار «واکسیناسیون حداکثری و محافظت جمعی» در هفته سلامت مردان و توجه به محور‌های این کنگره که سلامت روان، تروما و سواد سلامت است، انشاالله بتوانیم بیش از پیش به اهداف خود در توسعه سلامت مردان برسیم.

وی ابزار داشت: برای تداخل شیفت‌های کاری مردان و فعالیت مراکز بهداشتی باید چاره اندیشی شود، زیرا در ساعاتی که ما فعالیم مردان در حال کارند و زمانی که آن‌ها فرصت حضور در مراکز ما را دارند مراکز ما تعطیل هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۱۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان