//
کدخبر: ۳۴۱۵۲۴ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ شنبه ۳۰ بهمن ماه

کاهش آمارهای ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر در کشور نباید به عنوان عبور از قله موج ششم این بیماری محسوب شود زیرا سرایت‌پذیری اومیکرون بسیار بالاست و به گفته کارشناسان طبق رفتاری که از این سویه در کشورهای دیگر مشاهده شده احتمالا در موج ششم کرونا چند قله خواهیم داشت.


آخرین اخبار کرونایی استان‌ها؛ شنبه ۳۰ بهمن ماه
به گزارش فرتاک نیوز،

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با ابراز نگرانی از افزایش روند مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی خوزستان گفت: آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان های این استان نسبت به قبل از شروع پیک ۱۰ برابر شده است.

دکتر محمدحسین سرمست اظهار داشت: در شبانه روز گذشته هفت هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان داشتیم که ۶ هزار و ۸۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان و مرخص شدند.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان نیز از شناسایی بیش از یک هزار و ۳۳۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته در این استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل از آن ۱۶ نفر بیشتر است. 

بر اساس اعلام دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان رضوی ، این استان در اوج مراجعه بیماران سرپایی کرونایی و افزایش بیماران بستری شده در موج ششم شیوع این ویروس قرار دارد.

دکتر علی اصغر انجیدنی افزود: طبق پیش بینی های انجام شده تعداد بیماران کرونایی بستری شده در خراسان رضوی تا ۲ هفته آینده روند افزایشی دارد از همین رو دغدغه اصلی ما افزایش ظرفیت تخت ها و مدیریت بهتر تخت های بیمارستانی است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز مناطق قرمز کرونایی استان خراسان رضوی که تا هفته گذشته ۲۰ شهرستان بود اکنون به ۲۵ شهرستان افزایش یافته است.

هم‌اینک شهرهای بردسکن، بجستان، باخرز، بینالود، تایباد، تربت جام، تربت‌حیدریه، چناران، خلیل‌آباد، خواف، خوشاب، درگز، داورزن، رشتخوار،سبزوار، سرخس، فریمان، قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ، گناباد، مشهد، مه‌ولات و نیشابور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

طبق گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز ۲۰ درصد ظرفیت تخت‌های تمامی بیمارستان های آذربایجان‌شرقی باید به بستری‌های کرونا تعلق بگیرد.

بهمن نقی پور بر ضرورت توزیع عادلانه بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی تاکید و اضافه کرد: همه واحدهای بیمارستانی استان ملزم به رعایت اختصاص ۲۰ درصد تخت های بیمارستانی به بیماران بستری ناشی از کووید ۱۹ هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: وضعیت کرونایی ۱۰ شهر استان از جمله ارومیه طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز شده است.

این شهرستان ها شامل ارومیه به همراه خوی، ماکو و چایپاره در شمال استان و اشنویه، نقده، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب در جنوب استان است.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین ، بررسی‌های جدید نشان می‌دهد ۸۵ درصد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان، واکسن نزده‌ها یا افرادی هستند که واکسن تکمیلی خود را تزریق نکرده‌اند.

عبدالله دیدبان افزود: ۵۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان ها را افراد واکسن نزده و ۳۵ درصد را نیز افرادی تشکیل می دهند که مدت زیادی مثلا چهار تا پنج ماه از ترزیق نوبت اول یا دوم واکسن آنها گذشته و واکسن جدید تزریق نکرده اند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان،  تاکنون ۲۵ درصد گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال و پنج درصد کودکان سنین پنج تا ۹ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر حسن بختیاری افزود: ۲۰ درصد مبتلایان سویه اُمیکرون کودکان هستند لذا واکسیناسیون این گروه اهمیت دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در جدیدترین رنگ بندی ابتلا به کرونا و گسترش سویه اُمیکرون، تعداد شهرهای قرمز کشور به ۳۳۷ شهر افزایش یافت که سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران هم جزو این شهرها است.

به گفته بهروز اخوان ،با روند کنونی افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران، وضعیت استان طی چند روز آینده کاملا قرمز خواهد شد.

وی با بیان اینکه دهگلان تنها شهر زرد کرونا در استان است، افزود: دیگر شهرهای استان در وضعیت پرخطر بیماری قرار دارند  و در موج ششم کرونا، علاوه بر تسریع در اقدام برای واکسیناسیون، افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی به شدت الزامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تداوم روند افزایشی میزان بستری مبتلایان و همچنین فوتی‌ها در استان براساس رنگ‌بندی جدید، ۱۲ شهرستان اراک، ساوه، زرندیه، دلیجان، محلات، آشتیان، تفرش، فراهان، شازند، خنداب، کمیجان و خمین در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

سید محمد جمالیان بیان کرد: پیش از این هفته گذشته شهرستان زرندیه در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت:در ۲۴ ساعت منتهی به ۲۹ بهمن‌ماه جاری ۶ نفر که نتیجه آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده بود، جان خود را از دست دادند.

مهدی مصری اظهار داشت:  دراین مدت ۹۱ بیمار مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۷۲ نفر از این تعداد، گفت: ۵۱ نفر که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز به تشخیص پزشکان معالج برای درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا طی شبانه روز گذشته در استان جان باخت و شمار جانباختگان به ۲ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.

دکتر مریم کوشکی گفت : طی شبانه روز گذشته ۳۵۲ مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان کرونا در این استان به ۲۱۰ هزار و ۷۸۱ نفر رسیده است.

 11 شهر ایلام در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت و تنها یک شهرستان در وضعیت نارنجی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت : شهرستان های ایلام، چوار، دره شهر، ایوان ، مهران ، چرداول، سیروان، آبدانان، ملکشاهی، دهلران، و بدره در وضعیت قرمز و تنها هلیلان در وضعیت نارنجی قرار دارد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تشریح روند تزریق واکسن کرونا به دانش آموزان در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت: تاکنون ۴۶ هزار و ۶۶۷ دانش آموز در این منطقه علیه کرونا واکسینه شدند.

ساسان قربانی اظهار داشت: ۵۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان باید علیه کرونا واکسینه شوند که تاکنون ۴۶ هزار و ۶۶۷ نفر دُز اول و ۳۴ هزار و ۱۸۱ نفر نیز دُز دوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

بر اساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان ۲۰ درصد بستری‌ کرونایی‌های این استان افراد زیر ۱۸ سال هستند که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ نفر بستری شده جدید ثبت شده است.

سعید گل‌فیروزی اظهارداشت: در زمان حاضر با توجه به نارنجی بودن ۲ شهرستان رامیان و گنبدکاووس و قرمز بودن ۱۲ شهر دیگر استان، ۵۴۱ نفر به علت ابتلا به کرونا بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با اشاره به افزایش حدود سه برابری شمار بستری شدگان بیماران مبتلا به کویید ۱۹ کهگیلویه و بویراحمد در بخش مراقبت های ویژه گفت: افزایش مرگ و میر در هفته پایانی پایانی اسفند مهمترین نگرانی مسوولان است.

پرویز یزدان پناه افزود: در حالی که تعداد بستری شدگان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان در سه هفته پیش چهار نفر بود هم اکنون ۱۴ نفر در این بخش ها بستری هستند.

وی بیان کرد: آمارمجموع بستری شدگان بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد که زمستان امسال زیر ۱۰ نفر بود هم اکنون ۱۶۷ نفر است.

روند افزایشی فوتی‌های کرونا در استان اردییل نیز در روزهای اخیر تداوم داشته و مجموع جانباختگان بیماری کووید- ۱۹ در این استان تاکنون به ۲ هزار و ۶۶۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در این باره گفت: در شبانه روز گذشته  ۲ بیمار کووید-۱۹ بستری در مراکز درمانی استان جان باختند و تعداد فوتی های کرونا طی ۲ سال گذشته به ۲ هزار و ۶۶۳ نفر افزایش یافت.

 دکتر علی محمدیان اردی بیان کرد: روند افزایشی بستری‌های کرونا نیز در استان تداوم دارد و در شبانه روز گذشته با بستری ۵۸  بیمار کووید-۱۹ و ترخیص ۴۸  نفر از بیمارستان مجموع بستری‌های کرونا در استان به ۳۱۶ نفر رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد: ۷۱ بیمار بدحال کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی این استان بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

دکتر شهرام صیادی اظهار داشت: ۵۱۶ بیمار بدحال کووید ۱۹ اکنون در مراکز درمانی استان البرز بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان