//
کدخبر: ۳۴۰۹۶۷ //

آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ فوت یک کودک ۱۰ ماهه در اثر کرونا

ابتلای بالای کودکان به اومیکرون همچنان در صدر خبرهای کرونایی قرار دارد، موضوعی که موجب نگرانی مسوولان و خانواده‌ها شده و حکایت از آن دارد که به دلیل درگیری افراد کم سن و سال باید بیش از گذشته خطرات این ویروس را جدی بگیریم.


آخرین اخبار کرونایی استان‌ها/ فوت یک کودک ۱۰ ماهه در اثر کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز ۲۵ بهمن ماه به ناچار خبرهای کرونایی استان ها را با اطلاع رسانی از یک اتفاق تلخ آغاز می کنم و آن اینکه مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از فوت یک کودک ۱۰ ماهه در استان آذربایجان شرقی بر اثر ابتلا به کرونا خبر داده است.

دکتر سیمین خیاط زاده همچنین با اشاره به افزایش پنج برابری بیماران بستری کرونایی افزود: روزانه بطور میانگین ۲۲۵ بیمار کرونایی، در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند و بین ۶ تا هفت نفر جان خود را از دست می‌دهند.

تست مثبت ۶۰ درصد دانش آموزان استان همدان هم مثبت شده است، موضوعی که توسط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان خبری شد.

دکتر فاطمه اسدی ترکمان این را نیز گفت که شمار کودکان مبتلا به کرونا(سویه جدید) بستری در بخش «آی.سی.یو» بیمارستان های استان همدان از ۲۵ نفر در اوایل ماه جاری به حدود ۸۰ نفر در این هفته افزایش یافته است.

وی یادآورشد: آمار روزانه کرونا(پی.سی آر مثبت) استان همدان از ۱۹۵ نفر در ابتدای بهمن ماه به روزانه ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر در پایان هفته گذشته رسیده که این خیز نشان دهنده سرعت بالای انتشار و ابتلا به سویه اُمیکرون است.

دکتر محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت: با شناسایی ۳۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان، مجموع بیماران بستری مثبت به ۳۱ هزار و ۸۱۹ و بیماران سرپایی مثبت به ۱۰۸ هزار و ۴۳۴ نفر و با مرگ یک بیمار دیگر آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۱۸۲ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این رابطه گفت: از مجموع ۵۶ بستری کودک در مراکز درمانی استان، ۲۴ نفر با علائم مشکوک تنفسی مبتلا به کرونا و چهار بیمار قطعی کرونایی کودک بستری هستند.

دکتر سیدجواد پورنقی اظهار داشت: سویه جدید اُمیکرون بر خلاف سویه های دیگر سن و سال نمی شناسد به گونه ای که باید برای برون رفت از این چالش خطرناک، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق واکسن را در بین گروه سنی کودکان را نیز فراگیر کنیم.

در استان البرز هم که اکنون شهرستان کرج در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان دیگر نارنجی کرونایی هستند، سخنگوی ستاد مقابله با کرونای این استان اعلام کرد: ۱۵ تا ۲۰ درصد موارد بستری بیمارستان‌های استان کودکان زیر ۱۴ سال تشکیل می‌دهند که باید مراقبت ها بیشتر شود.

دکتر مهرداد بابایی البته این خبر مسرت بخش را هم گفت که تاکنون در استان البرز در بین کودکان بستری کرونایی موارد منجر به وخامت حال بیمار یا فوتی نداشته‌ایم.

طی ۲۴ ساعت گذشته هم ۹۴ بیمار بدحال کووید۱۹ در این استان به تخت های بستری بیمارستان ها منتقل شدند و اکنون ۴۷۶ بیمار بدحال کووید ۱۹ در بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت پزشکی قرار دارند و با مرگ ۲ بیمار دیگر کووید۱۹ در البرز شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به ۶ هزارو۵۴۷ نفر رسید.

در ادامه خبری هم بگیریم از وضعیت کرونایی استان اصفهان که بنابر اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی این استان تعداد بیماران بستری شده دارای علائم کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان در طول یک ماه گذشته و با شدت گرفتن موج ششم کرونا، بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

پژمان عقدک با بیان اینکه در زمان حاضر حاضر ۱۴ درصد از بیماران کرونایی بستری، بدحال و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می دهد بیش از ۳۵ درصد از فوتی های ناشی از کرونا، واکسن نزده اند.

دکتر ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم اعلام کرد که تاکنون هیچ فوتی در بین کودکان استان در طول دوران شیوع موج ششم کرونا نداشته‌ایم و اکنون  بیشترین تمرکز با وجود تلاش بسیار در بحث بالغان، بر روی موضوع کودکان مشکوک و مبتلا به کروناست و آمار اطفال مبتلا به کووید ۱۹ به‌صورت روزانه پایش می‌شود و در کنار آن پیگیر رفع مشکلات مربوط به این گروه از بیماران کرونایی هستیم.

وی با بیان اینکه بحث افزایش تخت‌های درمانی ویژه بیماران کرونایی بیمارستان اکبر در دستور کار است، خاطرنشان کرد: تمهیدات ویژه‌ای دیده شده تا اگر با افزایش آمار کودکان مبتلا به کرونا مواجه شدیم از دیگر ظرفیت‌های اختصاص یافته، که قبل از موج ششم بحران کرونا پیش‌بینی شده بود نیز استفاده شود.

چند روزی است که واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ ساله هم آغاز شده و در این رابطه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار کرده است که واکسن کودکان پنج تا ۹ ساله در این استان با رضایت والدین صورت می‌گیرد.

محمدامین ولی‌زاد این را هم گفت که این گروه سنی ۲ واکسن "سینوفارم" و "پاستوکووک" را دریافت می کنند و واکسیناسیون این افراد اختیاری و با رضایت والدین است.

در استان خوزستان هم که اکنون هفت شهرستان آن در وضعیت قرمز، هشت شهرستان نارنجی و ۱۲ شهرستان زرد کرونایی قرار دارد بنا بر اعلام رئیس مرکز بهداشت این استان در شبانه روز گذشته ۱۲ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و ۲ هزار و ۸۷ بیمار جدید شناسایی شده که نسبت به روز قبل ۶۲۴ نفر افزایش نشان می دهد.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: همچنین در این روز تعداد ۱۱۶ نفر در بیمارستان ها بستری شدند که این میزان نسبت به روز قبل پنج نفر بیشتر شده است.

اکنون بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت بخش کووید بیمارستان های استان هرمزگان هم تکمیل شده است، موضوعی که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی این استان به آن اشاره کرده و گفت: در زمان حاضر ۳۵۹ نفر مبتلا به کووید در بیمارستان ها بستری هستند که از این شمار ۱۱۴ نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: در شبانه روز گذشته دو نفر شامل یک مرد و زن ۸۴ و ۶۶ ساله از شهرستان های میناب و بندرلنگه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و آمار فوتی های کرونا در استان هرمزگان به۲هزارو ۲۹۷ نفر رسید.

دکتر علیرضا اسلامی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز گفت: ۲۴ ساعت گذشته از ۵۳۳ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به ویروس کرونا در مراجعه به مراکز درمانی بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشتی ۳۲۷ فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید -۱۹ در استان شناسایی شدند و چهار فرد مبتلا به کووید - ۱۹ در شهرستان های میبد، اشکذر و  یزد جان خود را از دست دادند.

روند مبتلایان به کرونا در استان گلستان هم بنا به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی این استان افزایشی شده و تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان با افزایش ۱۰ نفره نسبت به روز گذشته به ۵۹۷ نفر رسیده است.

سعید گل‌فیروزی اظهار داشت: اکنون گرگان، علی‌آبادکتول، بندرگز، کلاله، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان و آق قلا در وضعیت قرمز، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در وضعیت نارنجی و مراوه‌تپه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری خراسان شمالی نیز خبر داد: در هفته گذشته ۱۳۳ نفر از کارمندان دستگاه های اجرایی به کرونا مبتلا شدند که این میزان مبتلایان نگران کننده است.

جواد نوروزی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۴۳۱ نفر از کارمندان دستگاه‌های اجرایی استان شامل ۶ هزار و ۶۸۲ مرد و سه هزار و ۷۴۹ زن از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد ۱۳۳ نفر مربوط به هفته گذشته است.

دکتر علی افشانی رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی هم در خبری اعلام کرد: طی بهمن ماه جاری متوسط ابتلای روزانه به حدود ۷۰۰ نفر رسیده در حالی که این رقم در دی ماه، نزدیک به ۸۰ نفر بود.

وی با اشاره به بستری شدن ۱۰۲ بیمار طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی به خاطر ابتلا به کرونا و فوت ۲ نفر بیان کرد: در این خصوص نیز همچنان شاهد سه رقمی بودن بستری ها هستیم در حالی که تا نیمه بهمن ماه جاری، بستری ها دورقمی بود.

از اردبیل هم خبری به نقل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل منتشر شده است مبنی بر اینکه با فوت پنج نفر در شبانه روز گذشته مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی ۲ سال گذشته به رقم ۲ هزار و ۶۵۱ نفر باقی رسیده است.

دکتر علی محمدیان اردیوی همچنین از افزایش بیش از چهار برابری شمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان نسبت به ۲ هفته پیش خبر داد و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۶۲ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و بستری شدند و هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر در وضعیت قرمز، پنج شهرستان اردبیل، نیر، سرعین، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان گرمی، بیله‌سوار، نمین، خلخال و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

در استان سمنان نیز بر اساس اظهارات معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی این استان طی یک هفته ۱۲ جان‌باخته برجا گذاشته است.

سعید کسائیان با اشاره به فوت ۱۲ بیمار کرونایی در هفته ای که گذشت بیان کرد: ویژگی مشترک این افراد داشتن بیماری زمینه‌ای، سن بالای ۷۰ سال، واکسن نزدن بود.

اکنون در استان سمنان شهرستانهای سمنان، شاهرود، دامغان، مهدیشهر و آرادان قرمز، شهرستان های سرخه و گرمسر نارنجی و میامی زرد کرونایی هستند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته سه نفر براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان فوت کردند، افزود: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است.

مهدی محمدی با اشاره به اینکه آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان هم‌اکنون ۳۶۴ نفر است، اعلام کرد: از این تعداد ۷۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۱۵ نفر آنها وخیم است.

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اکنون شهرهای کرمانشاه، روانسر، اسلام‌آبادغرب، کنگاور، گیلانغرب، سنقروکلیایی، هرسین و سرپل‌ذهاب در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، صحنه و قصرشیرین نیز در وضعیت نارنجی و شهرهای ثلاث‌باباجانی و دالاهو هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در خبری گفت: با ابتلای یک‌هزار و ۶۰۳ نفر دیگر به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۵۵ هزار و ۲۰۰ نفر رسید.

دکترسید محمد هاشمی‌شهری اظهارداشت: در شبانه روز گذشته با فوت چهار نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۶۸۹ نفر رسید و هم‌اینک ۲۰۳ بیمار حاد تنفسی و ۹۸ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند از این رو از شهروندان درخواست می شود هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام هم طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۳ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده اند و هیچ فردی بر اثر ابتلا به کرونا در این استان فوت نشده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: اکنون شهرستان های ایلام، چوار، دره شهر، ایوان ، مهران ، چرداول و بدره در وضعیت قرمز ، هلیلان، سیروان ، دهلران در شرایط نارنجی و آبدانان و ملکشاهی نیز وضعیت زرد دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۹۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان