//
کدخبر: ۳۴۰۳۳۷ //

نکات بسیار مهم در مصرف کربوهیدرات/ ورزشکاران بخوانند!

هر ورزشکار با توجه به نوع فعالیت بدنی و زمان فعالیت به سوخت اصلی (کربوهیدرات) نیاز دارد.

نکات بسیار مهم در مصرف کربوهیدرات/ ورزشکاران بخوانند!
به گزارش فرتاک نیوز،

برای اکثر فعالیت های روزمره حتی فعالیت های سبک، باید به میزان لازم از کربوهیدرات استفاده کرد و در فعالیت های طولانی و شدید ورزشی، میزان نیاز بدن به کربوهیدرات افزایش پیدا می کند و در ورزش های استقامتی مانند دوی ماراتن، دوچرخه سواری و شنا که مسابقه ۹۰ دقیقه یا بیشتر طول می کشد، نیاز ورزشکار به کربوهیدرات بالا می‌رود.   

زمان مصرف کربوهیدرات در روز مسابقه

بر اساس این مطلب که از سوی محبوبه عسکری، متخصص تغذیه ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: ورزشکاران در روز مسابقه باید حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از مسابقه غذا خورده باشند تا هنگام مسابقه معده شان خالی باشد. باید توجه داشت که این وعده باید سرشار از کربوهیدرات با شاخص متوسط به پایین نظیر برنج،  سوپ، ماکارونی و... باشد.

گلوکز در تمرینات شدید و طولانی مدت موثر است و می تواند از سردرد، سرگیجه، تهوع و سایر مشکلات دستگاه عصبی مرکزی پیشگیری کند چرا که سوخت اصلی دستگاه عصبی مرکزی گلوکز است. در حین تمرین نیز از کربوهیدرات گلاسمیک متوسط به بالا (نوشابه های ورزشی) و بعد از ورزش از قندهای با شاخص بالا تا متوسط مانند کربوهیدرات پیچیده (سیب زمینی پخته، کیک برنجی و نان سفید) استفاده شود.

 بسیاری از افراد تصور می کنند مصرف کربوهیدرات بعد از ورزش باعث افزایش وزن و چاقی مفرط خواهد شد، در صورتی که تنها زمانی که قند به چربی تبدیل نمی شود، بعد از تمرین است و به همین دلیل ورزشکار می تواند بعد از تمرین از کربوهیدرات استفاده کند و نگران کاهش سریع هورمون ها نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان