//
کدخبر: ۳۴۰۱۲۵ //

این موقع شام بخورید تا چربی شکمی نداشته باشید

زمان غذا خوردن بر اندازه شکم و میزان افزایش وزن تاثیر می‌گذارد. اطبای چین باستان باور داشتند شام باید سبک باشد و بین ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر صرف شود.

این موقع شام بخورید تا چربی شکمی نداشته باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

همیشه به ما می‌گویند افزایش وزن و بیماری‌های مرتبط با آن نظیر دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی پیامد ساده مقدار و نوع غذایی است که مصرف می‌کنیم و می‌توان آن را با میزان کالری‌هایی که از طریق ورزش می‌سوزانیم بالانس کرد اما از شواهد روزافزون این‌طور برمی‌آید که زمان‌بندی هم اهمیت دارد.

شام باید سبک باشد و بین ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر صرف شود

اطبای چین باستان باور داشتند که انرژی به صورت موازی با حرکت خورشید پیرامون بدن جریان می‌یابد و وعده‌های غذایی ما باید بر همین مبنا زمان‌بندی شوند: ۷ تا ۹ صبح، زمان شکم بود، وقتی که بزرگ‌ترین وعده روزانه باید مصرف شود؛ ۹ تا ۱۱ صبح حول پانکراس و طحال است؛ ۱۱ صبح تا یک بعد از ظهر، زمان قلب است به همین ترتیب تا انتها. آنان باور داشتند که شام باید سبک باشد و بین ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر صرف شود؛ زمانی که عملکرد کلیه مسلط می‌شود.

در درون هر سلول بدن شما، یک ساعت مولکولی مشغول کار است که زمان‌بندی تقریباً هر فرایند و رفتار فیزیولوژیکی را از ترشح هورمون‌ها و نوروترانسمیترها گرفته تا فشار خون، فعالیت سلول‌های ایمنی و این‌که چه زمانی احساس خواب‌آلودگی، هوشیاری یا افسردگی کنید، تنظیم می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۱۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان