//
کدخبر: ۳۳۸۳۱۶ //

این دارو باعث دیابت می شود

یک متخصص غدد نسبت به کم شدن تحرک بدنی بیماران مبتلا به دیابت از زمان شیوع اپیدمی کرونا و مضرات پس از آن هشدار داد.

این دارو باعث دیابت می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر تورج واله گفت: ورزش علاوه بر بهبود سیستم گردش خون، باعث بهبود سیستم ایمنی نیز می شود، لذا داشتن فعالیت بدنی روزانه ضروری است و بیماران مبتلا به دیابت می بایست ورزش و پیاده روی را همچنان در دستور کار خود داشته باشند اما باید از حضور در مکان های شلوغ مانند باشگاه ها خودداری کنند.

وی افزود: بیماران دیابتی باید به کنترل قندخون خود توجه بیشتری داشته باشند چراکه کنترل و پایش منظم قندخون می تواند به جلوگیری از عوارض ناشی از افزایش یا کاهش قندخون کمک کند که این مهم در دوران شیوع کرونا مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است، تاکید کرد: در بیماری دیابت مقدار و نوع قند مصرفی بسیار حائز اهمیت است و مصرف آبمیوه برای بیماران دیابتی به منظور تامین ویتامین های D و C افزایش سریع قند خون را به دنبال دارد بنابراین باید در مصرف آن دقت داشت.

دکتر واله در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد آبمیوه در دوران ابتلا به ویروس کووید ۱۹، خطر ابتلا به دیابت و افزایش قند خون را به همراه دارد.

این متخصص غدد همچنین گفت: این عقیده که ویروس کرونا باعث افزایش مبتلایان دیابت شده تاکنون ثابت نشده است اما  دریافت داروهای کورتون، کم تحرکی و رژیم غذایی پرکالری به عنوان علل ابتلا به دیابت مطرح هستند.

وی در ادامه بی تحرکی، اضافه وزن، سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت و مصرف کورتون طولانی مدت را از زمینه های ابتلا به دیابت برشمرد.

بنا بر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی در پایان با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا تداخلی به داروهای دیابت ندارد، یادآور شد: مصرف دارو مستمر و به موقع در افراد مبتلا به بیماری دیابت یک امر مهم می باشد و قطع بی دلیل آنها عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان