//
کدخبر: ۳۳۷۷۰ //

محتویات شله زرد باید مجوز‌های بهداشتی لازم را داشته باشند

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتما به مراکز معتبر که مجوز‌های لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه نمایند.

محتویات شله زرد باید مجوز‌های بهداشتی لازم را داشته باشند
به گزارش فرتاک نیوز،

نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد که در ماه رمضان مصرف بیشتری دارد حتما به مراکز معتبر که مجوز‌های لازم را از اصناف و وزارت بهداشت دارند مراجعه نمایند و به هیچ عنوان از مراکزی که اطلاعات کافی از آن‌ها ندارند و به صورت تلفنی اقدام به پذیرش می‌نمایند جدا خودداری نمایند.

وی افزود: مراکز مجاز و معتبر که در سطح شهر اقدام به تهیه و توزیع حلیم و شله زرد می‌نمایند حتما باید مجوز‌های بهداشتی لازم را از وزارت بهداشت داشته باشند در غیر این صورت و در صورت مشاهده بازرسان وزارت بهداشت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

محمدی ادامه داد: موادی که در حلیم و شله زرد از جمله گندم پوست کنده، دارچین، برنج، روغن، زعفران، شکر و نمک اسفاده می‌شود نیز باید دارای مجوز‌های لازم از وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو باشند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در محتویات حلیم (روغن، گندم پوست کنده، نمک، دارچین و شکر) و شله زرد (برنج، زعفران، شکر) و دیگر محتویات که برای خوش طعم شدن استفاده می‌شود حتما با شماره ۶۶۴۰۵۵۶۹ روابط عمومی سازمان غذا و دارو تماس حاصل نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو یادآور شد: محتویات و مواد اولیه‌ای که شهروندان برای تهیه حلیم و شله زرد در منزل استفاده می‌نمایند حتما باید دارای آرم سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضا، پروانه بهداشتی، آدرس و شماره تلفن شرکت تولید کننده بر روی بسته بندی‌ها درج شده باشد.

 

منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان