//
کدخبر: ۳۳۷۵۵۶ //

علائم فلورونا چیست؟

آگاهی از بیماری فلورونا که ترکیبی از کرونا و آنفولانزا است و به تازگی شیوع پیدا کرده است کمک بسزایی به پیشگیری و کاهش نگرانی در مورد این بیماری میکند.

علائم فلورونا چیست؟
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق اخبار موجود، اولین مورد ابتلا به فلورونا در اسرائیل به ثبت رسیده است و باعث ایجاد نگرانی هایی شده است. طبق گزارشاتی که هم اکنون به دست ما رسیده، یک خانم باردار که به مراکز درمانی مراجعه کرده بود تا فرزندش را به دنیا بیاورد، مبتلا به فلورونا تشخیص داده شد و گزارشات می‌ گوید که این خانم جوان واکسن تزریق نکرده بود. با ما در این بخش مهم از بهداشت و سلامت همراه شوید تا اطلاعات ضروری در مورد بیماری فلورونا را کسب کنید.

 

بیماری فلورونا چیست؟

بیماری فلورونا ترکیبی از آنفولانزا و کووید 19 است. عفونت های شبیه به هم از دو ویروس با یکدیگر ترکیب می‌ شوند و فلورونا را به وجود می آورند و سیستم ایمنی را درگیر می‌ کنند.

فلوریانا سویه جدیدی از کرونا نیست، بلکه همزمان باعث ایجاد کرونا و انفولانزا می شود.

اگرچه برخی از کشورها در چند هفته اخیر شرایط را برای مقابله با آنفولانزا اورژانسی اعلام کرد و پزشکان هم در حال مطالعه فلورونا هستند. خبر های جدید از فلورونا زمانی منتشر شده است که هنوز مردم درگیر کرونا و سویه جدید آن به نام امیکرون هستند که اولین بار در نوامبر 2021 در آفریقای جنوبی تشخیص داده شد؛ این سویه انتقال بسیار سریعی دارد و نسبت به دلتا که اولین بار در آمریکا بود، خیلی سریع تر منتقل می شود.

علائم بیماری فلورونا

سازمان جهانی سلامت اظهار کرده است که هر دو بیماری ممکن است در یک فرد ایجاد شود و علائمی مانند سرفه، آبریزش بینی، گلو درد، تب، سر درد و خستگی را ایجاد کند. علائم شاید در افراد مختلف متفاوت باشد‌.

بعضی از افراد علامتی ندارند و بعضی علامت های خفیف، معمولی یا شدید دارند. البته متخصصان اظهار کرده اند که هم آنفولانزا و هم کرونا می‌ تواند کشنده باشد. همان طور که در گزارشات قبل هم دیدیم؛ آنفولانزا و کرونا هردو پاتوژن های انتقالی موجود در هوا هستند و بافتِ سیستم تنفسی و بینی، برونشیت و سلول‌ های ریه را درگیر می‌ کنند و در نتیجه وجود آن ها در کنار یکدیگر باعث ایجاد خطر بیشتری می شود.

نظر متخصصان در مورد علائم فلورونا چیست؟

مردم نباید از چیزی بترسند، زیرا این سویه جدیدی از کرونا نیست. هنوز گزارشات خیلی دقیق نیستند و خبری از سویه جدید وجود ندارد اما طبق بعضی از آمارگیری ها سویه امیکرون و دلتا هنوز در اروپا و آمریکا وجود دارد و مردم را درگیر می کند. طبق نظر سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری ها، آنفولانزا و کرونا ممکن است به طور هم زمان بعضی از افراد را نیز درگیر کند.

چرا ترکیب ویروس ها اتفاق می افتد؟

متخصصان اضافه کرده اند که ترکیب ویروس ها یک اتفاق طبیعی است و ممکن است ما هم در آینده این اتفاق را تجربه کنیم. اگرچه با رعایت اقدامات مختلف مثل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ضدعفونی کننده ها می توان از این وضعیت جلوگیری کرد.

محدودیت ها باید در کل جهان رعایت شود تا خطر ترکیب دو ویروس کاهش پیدا کند. در مورد اقدامات و راه های جلوگیری کننده برای ترکیب دو ویروس در گذشته هم اطلاعاتی موجود است اما در زمستان قبل هرگز چنین موردی را تجربه نکردیم ‌. شاید استفاده از ماسک یا فاصله‌گذاری اجتماعی باعث شده بود که مردم چنین وضعیتی را تجربه نکنند.

فلورونا چگونه تشخیص داده می شود؟

او همچنین اضافه کرد که در فصل زمستان آنفولانزای فصلی افزایش پیدا می‌ کند و ممکن است ترکیب دو ویروس اتفاق بیفتد. سازمان سلامت همچنین تاکید کرد که آنفولانزای فصلی و کرونا ممکن است به صورت ترکیبی سیستم تنفسی را درگیر کند و باعث عفونت تنفسی حاد و شدید شود.

به خاطر این که علامت ها شدید می‌ شوند، در نتیجه هنوز تحقیقات آزمایشگاهی نیاز است تا بتوان بین این دو مورد تمایز ایجاد کرد و راهکارهای لازم را ارائه داد. طبق نظر متخصصان تست های تشخیصی PCR برای شناسایی ترکیب آنفولانزا و کرونا باید متفاوت باشد.

آیا واکسن در برابر فلورونا موثر است؟

چه کسانی در معرض خطر فلورونا هستند؟

همه گروه‌ ها و همه افراد ممکن است به این بیماری دچار شوند. افراد در سنین بالا، افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه‌ای یا سیستم ایمنی ضعیف، کارکنان بیمارستان ها، خانم های باردار و خانم‌ هایی که اخیراً زایمان کرده اند، بیشتر در معرض خطر قرار می گیرند‌.

طبق اطلاعات سازمان جهانی سلامت، واکسیناسیون بر علیه آنفولانزا و کرونای شدید می تواند موثرترین راه برای محافظت از خودتان باشد؛ بنابراین پیشنهاد سازمان جهانی سلامت برای افراد سن بالا و افراد جوان، خانم‌ های باردار و افراد مبتلا به بیماری‌ های زمینه‌ای و کادرِ درمان؛ واکسناسیون است.

آیا باید در مورد فلورونا نگران بود؟

تحقیقات نشان می‌ دهد که آنفولانزا هم می‌ تواند ویروس شدیدی باشد و از لحاظ تنفسی افراد را درگیر کند. در نتیجه اگر با کرونا ترکیب شود، شرایط را سخت می‌ کند اما جلوگیری از آنفولانزا در دوران پاندمی کرونا ضروری است و نباید آن را نادیده گرفت و فراموش کرد؛ اما هنوز تحقیقات کامل نیست. به همین دلیل است که توصیه می کنیم مردم راهکار های قبلی را به انجام برسانند و نکات بهداشتی را هم رعایت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۵۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان