//
کدخبر: ۳۳۷۴۴۲ //

افزایش تعداد مبتلایان به اومیکرون در اراک

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شمار مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی با شناسایی بیماران جدید در اراک و سایر شهرستان‌ها به ۱۳ مورد افزایش یافت.

افزایش تعداد مبتلایان به اومیکرون در اراک
به گزارش فرتاک نیوز،

علی علیمحمدی با اشاره به اینکه هشت مورد از مبتلایان به اُمیکرون در شهرستان اراک و مابقی در سایر شهرهای استان شناسایی شده است، اظهار کرد: حال عمومی مبتلایان به اُمیکرون در استان مرکزی مساعد است و تحت درمان قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش آمار مبتلایان به اُمیکرون در استان دور از انتظار نیست، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی این احتمال وجود دارد که دچار پیک اُمیکرون در استان شویم و تنها راه پیشگیری از وقوع پیک جدید تزریق واکسن دُز سوم و رعایت دستورالعمل هاست. در افرادی که سه دُز واکسن کروناویروس را دریافت کرده باشند تنها ۱۰ درصد احتمال ابتلا به کرونا وجود دارد و ۹۰ درصد پیشگیری خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پوشش واکسیناسیون دُز اول واکسن کرونا برای جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی به بیش از ۹۲ درصد و دُز دوم به ۸۳ درصد و دُز سوم به ۱۹.۷ درصد رسیده است و تلاش خواهیم کرد که پوشش دُز سوم را ظرف روزهای آینده به ۵۰ درصد افزایش دهیم. با توجه به شیوع سویه جدید از مردم انتظار می‌رود که نسبت به تزریق دُز سوم واکسن خود اقدام کنند و از افرادی که دُز اول و دوم خود را تزریق نکرده‌اند، درخواست می‌شود تا واکسن خود را دریافت کنند.

 

معاون علوم پزشکی اراک در ادامه با اشاره به درگیری برخی روستاهای شهرستان ساوه با بیماری سالک گفت: خوشبختانه تاکنون به جز چند روستای شهرستان ساوه در هیچ یک از نقاط استان مرکزی شیوع این بیماری گزارش نشده است.

وی در ادامه گفت: با توجه به جولان آلاینده های هوا در استان مرکزی به ویژه در شهرهای صنعتی و قرار گرفتن در وضعیت ناسالم هوا به سالمندان، مادران باردار، کودکان کمتر از ۶ سال و افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای توصیه می شود که صرفا برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و در غیر این صورت برای در امان ماندن از آلودگی هوا و نیز ویروس اُمیکرون در خانه بمانند.

گفتنی است، بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۳۹ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده‌اند که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۶۲۷۲نفر رسیده است و در ۲۴ گذشته دو مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شده است.

همچنین ۳۷مورد بیماران جدید که شناسایی شده‌اند نیز به صورت سرپایی بوده‌اند که تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است که با این حساب تعداد فوتی ها در اثر این بیماری در استان همان ۲۹۹۲ نفر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان