//
کدخبر: ۳۳۷۱۲۹ //

چرا هر روز باید چای نوشید؟

وقتی هر روز چای می‌نوشید چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟ این مطلب را بخوانید و به پاسخ این پرسش برسید و از فواید چای برای سلامت قلب و خواص فوق‌العاده آن در مبارزه با سرطان بیشتر بدانید.

چرا هر روز باید چای نوشید؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ریدرزدایجست، اگر الان دارید یک جرعه چای می‌نوشید و این مطلب را می‌خوانید، دارید تقریبا از تمام اندام‌های بدنتان حمایت می‌کنید. چای شیرین‌نشده، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که از بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند و به ترمیم سلول‌های بدن کمک می‌کند.

  آنتونی کائوری جراح ارتوپد در اهایو می‌گوید: «چای از گیاه Camellia sinensis به دست می‌آید که حاوی آنتی اکسیدان‌هایی به نام کاتچین است. این مواد رادیکال‌های آزاد را در بدن از بین می‌برند و التهاب را کم می‌کنند.» پس وقتش است که از خواص شگفت انگیز چای مطلع شویم:

خطر سرطان کم می‌شود

آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیباتی که در چای وجود دارد با کم‌تر شدن خطر سرطان‌ها مرتبط دانسته شده است. اوما نیدو، مدیر گروه روانپزشکی تغذیه و سبک زندگی در بیمارستان ماساچوست و استاد دانشگاه ‌هاروارد می‌گوید: «تأثیرات مفید چای بر کم شدن خطر سرطان‌هایی مثل پوست، پروستات، روده و سینه مشاهده شده است و انواع مختلف چای بر گونه‌های مختلف سرطان تأثیر دارند.  

پوستتان سالم‌تر خواهد بود

نوشیدن چای سیاه به صورت مرتب می‌تواند خطر سرطان پوست را کم کند. اما جالب است که روشی که آن را آماده می‌کنید، تفاوت‌هایی در میزان این تأثیر به وجود می‌آورد. دکتر نیدو می‌گوید: «چای سیاه داغ برای پیشگیری از کارسینوم سلول سنگفرشی مفید است. چای گرم مفیدتر از چای سرد است و البته زمان دم کشیدنش هم مهم است.

خطر دیابت را کم می‌کند

نوشیدن هر روزه چای سیاه می‌تواند خطر دیابت نوع ۲ را با کمک به کنترل قند خون بعد از خوردن غذا کم کند. بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه منتشر شده است، چای سیاه می‌تواند قند خون را به خصوص بعد از خوردن غذاهای حاوی ساکارز پایین بیاورد.  

دندان‌ها را قوی‌تر می‌کند

وقتی چای می‌نوشید، ممکن است دندان‌هایتان کمی ‌زرد شود، اما ارزشش را دارد. بر اساس مطالعاتی که در مجله آسیب‌شناسی دهان و فک و صورت منتشر شده است، چای سبز تأثیرات آنتی باکتریال دارد که می‌تواند باعث کاهش تشکیل حفره باکتریایی در دهان شما شود. نوشیدن هر روزه چای سبز می‌تواند از تشکیل این حفره‌ها جلوگیری کند.

قلبتان از شما تشکر می‌کند

خواص ضد التهابی چای می‌تواند رگ‌های خونی را پاک کند تا فشار کم‌تری به قلب وارد شود. دکتر کائوری می‌گوید کاتچین التهاب را کاهش می‌دهد و در نتیجه تشکیل پلاک در شریان‌های حیاتی را مهار می‌کند. او نوشیدن ۳ فنجان چای سیاه در روز را برای فوایدش برای قلب توصیه می‌کند.

خطر آلزایمر کاهش پیدا می‌کند

این که برای شما یا عزیزانتان تشخیص آلزایمر داده شود، ناراحت‌کننده است، اما مهم است که نشانه‌های اولیه آن را بشناسید و هر کاری که می‌توانید بکنید تا از آن جلوگیری کنید. دکتر نیدو می‌گوید: «چای سبز می‌تواند مقاومت شما را در برابر استرس و آلزایمر بیشتر کند.»

خوابتان بهتر می‌شود

اگر تمام شب از این پهلو به آن پهلو می‌شوید و خوابتان نمی‌برد، قبل از خواب یک فنجان چای بنوشید. بر اساس مطالعه منتشرشده در مجله تحقیقات یکپارچه پزشکی، نوشیدن چای می‌تواند به بهتر شدن خواب و کیفیت زندگی در موارد بی‌خوابی خفیف تا متوسط کمک کند.

تمرکزتان بهتر می‌شود

کافئین موجود در چای هشیاری و تمرکزتان را بهتر می‌کند. دکتر نیدو می‌گوید تیانین یک آمینواسید است که تقریبا فقط در چای وجود دارد و برای هشیاری خوب است. چای همچنین تمرکز شما را با  آرام کردن مغز بیشتر می‌کند.  

سوخت‌وساز را سریع‌تر می‌کند

دکتر کائوری توضیح می‌دهد کافئین چای به بهتر شدن دقت ذهنی کمک می‌کند، همانطور که سوخت‌وساز و چربی‌سوزی را بیشتر می‌کند. فقط مطمئن شوید زیاده‌روی نمی‌کنید! هر فنجان چای سبز حاوی ۴۰ میلی‌گرم کافئین است. دکتر کائوری پیشنهاد می‌کند کافئین مصرفی روزانه بیشتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌گرم نباشد.

احتمالا بدنتان آهن جذب نمی‌کند

کاتچین موجود در چای می‌تواند توانایی جذب آهن در بدن را تغییر دهد. این به این معنی است که حتی اگر غذاهایی را که به انداز کافی آهن دارند، بخورید، فوایدش نصیبتان نمی‌شود و دچار کم‌خونی می‌شوید. دکتر کائوری توصیه می‌کند افراد سالم چنین تأثیری نمی‌گیرند، اما کسانی که کم‌خونی و کمبود آهن دارند، باید از خوردن زیاد چای خودداری کنند. این مورد شامل کودکان، زنان باردار و کسانی با سابقه بیماری کلیه هم می‌شود.

داروهایتان اثر نخواهد کرد

فواید چای نامحدود به نظر می‌رسد، اما قبل از این که هر روز چای بخورید، با پزشکتان مشورت کنید. دکتر کائوری هشدار می‌دهد کاتچین موجود در چای می‌تواند با بعضی از داروهای فشار خون و قلب تداخل داشته باشد. بنابراین مهم است که با پزشکتان مشورت کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۷۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان