//
کدخبر: ۳۳۶۹۹۵ //

آبریزش بینی دارم، آیا کرونا اومیکرون گرفته‌ام؟

دومین علامت شایع ثبت‌شده در کرونا آبریزش بینی است.


آبریزش بینی دارم، آیا کرونا اومیکرون گرفته‌ام؟
به گزارش فرتاک نیوز،

این علامت بعد از سردرد در میان بیماران مبتلا به کرونا زیاد بوده‌است. حدود ۶۰% از افرادی که بویایی خود را ازدست‌داده بودند، به این عارضه هم دچار بوده‌اند. ازآنجایی‌که آبریزش تنها علامت کرونا نیست، تشخیص دقیق بیماری با این علامت کمی دشوار است. اما در میان افرادی که همراه با آبریزش علائمی مانند سرفه، ازدست‌دادن بویایی و تب داشتند، بیشتر افراد مبتلا به کرونا بودند. اما افرادی که آبریزش و عطسه داشتند، بالعکس بودند.

آبریزش بینی دارم، آیا کرونا گرفته ام؟

حداقل ۸۰ درصد افراد به نوع خفیف کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و علائم این نوع از بیماری شامل گرفتگی و آبریزش بینی است. در حال حاضر که این بیماری شیوع زیادی دارد، بهتر است هر علامتی را به عنوان کووید ۱۹ در نظر گرفته و خود را از دیگران دور نگه داشت. حتی موارد خفیف بیماری می‌تواند به فرد دیگر منتقل شده و در آن فرد نوع شدیدتری از خود را نشان دهد.

بهترین راه برای اطمینان از اینکه آیا آبریزش بینی شما ناشی از ابتلا به کروناست، چک‌کردن سایر علائم کرونا است.

علائم کمتر شایع شامل گلو درد، احتقان، آبریزش بینی، استفراغ، اسهال، معده درد و غیره است. بعضی از قربانیان چشم‌هایشان قرمز می‌شود و خارش دارد. در بعضی از آنها انگشتان دست یا انگشتانشان قرمز می‌شوند و یا تاول می‌زند، اصطلاحا انگشتان پا شبیه لوزه‌ها می‌شود.

آیا آبریزش بینی نشانه کرونا امیکرون است؟

اُمیکرون یکی از انواع کرونا است که بسیاری از علائم آن شبیه به سرماخوردگی معمولی است. از علائم اصلی آن می‌توان به آبریزش بینی، احتقان، سرفه و خستگی اشاره کرد. به همین دلیل در صورت بروز چنین علائمی باید برای تشخیص کرونا به پزشک مراجعه کرد.

آیا آبریزش بینی از عوارض واکسن کرونا است؟

افرادی که واکسن کرونا دریافت کردند، چنین عارضه‌ای را گزارش ندادند. بیشتر افراد علائمی مانند درد در ناحیه تزریق، متورم‌شدن غدد لنفاوی، تب و لرز، خستگی، سردرد و حالت تهوع را گزارش کرده‌اند. آبریزش بینی می‌تواند از علائم ابتلا به کرونا باشد و اگر همراه با علائمی مانند سرفه و تب است، باید آزمایش‌های لازم انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۹۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان