//
کدخبر: ۳۳۵۶۵۵ //

کنترل قند خون با یک روش ساده

بزرگسالان، چه کسانی که با دیابت درگیرند و چه سایرین، به دست کم ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی در هر هفته نیاز دارند و کارشناسان حداقل ۲ بار در هفته ورزش ایروبیک و تمرینات مقاومتی و قدرتی را پیشنهاد می‌دهند.

کنترل قند خون با یک روش ساده
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، ورزش می‌تواند شروع دیابت نوع ۲ را به تأخیر بیندازد و کنترل دیابت را راحت‌تر کند. اگر در خطر ابتلا به دیابت هستید یا دنبال راهی می‌گردید که قند خونتان را تنظیم کند، تحرک داشته باشید. فعالیت و تحرک این فواید را برای شما دارد:

ضربان قلب را بالا می‌برد: راه رفتن سریع، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا ورزش‌هایی هستند که به عمل پمپاژ خون کمک می‌کنند که باعث می‌شود بدن انسولین را به شکل موثرتری به کار ببرد.

گردش خون را بهبود می‌بخشد: ورزش کردن در ضمن خون را به تمام اندام‌ها به خصوص کلیه، مغز، قلب و چشم می‌رساند که می‌توانند با مدیریت ضعیف دیابت آسیب ببینند.

خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد: فعالیت مرتب بدنی می‌تواند با پایین آوردن فشار خون به کاهش بیماری قلبی کمک کند.

استرس را پایین می‌آورد: استرس احتمال ابتلا به دیابت را زیاد می‌کند و در افراد دیابتی می‌تواند کنترل دیابت را با مشکل روبه‌رو کند.

قند خون را پایین می‌آورد: وقتی دچار دیابت هستید، ورزش می‌تواند قند خونتان را پایین بیاورد، حتی چند ساعت پس از ورزش. ممکن است سوخت و ساز پروتئین و چربی را بهتر کند و آسیب به بافت‌ها را کاهش دهد.

یک فعالیت بدنی را انتخاب کنید

می‌دانستید فعالیت‌های روزانه مثل راه رفتن (شامل خرید از سوپرمارکت و همینطور مرکز خرید)، استفاده از دوچرخه‌های ثابت داخل خانه و دوچرخه سواری بیرون از خانه، شستن و تمیز کردن زمین هم ورزش محسوب می‌شوند؟ حتی لازم نیست تمام ورزش‌ها و فعالیت‌ها را در یک زمان انجام دهید. می‌توانید از حرکت‌های ساده و آرام شروع کنید و بعد حرکت‌های دیگر را هم اضافه کنید. با ۵ دقیقه ورزش در روز شروع کنید و به تدریج آن را بیشتر کنید. سعی کنید حرکت‌های مختلف را امتحان کنید تا برایتان جذابیت داشته باشد و بتوانید ادامه دهید.

ورزش‌های مقاومتی هم فعالیت‌هایی هستند که باعث افزایش قدرت و توده عضلانی می‌شوند. جالب است که حتی حمل خریدهای روزانه هم جزو همین ورزش‌هاست.

سوخت هوشمند برای فعالیت

برنامه ورزشی جدیدتان ممکن است به چند تغییر در برنامه غذایی نیاز داشته باشد. اگر دیابت دارید، بیشتر شدن فعالیت بدنی ممکن است قند خونتان را پایین بیاورد و پزشکتان مجبور شود داروهایتان را طور دیگری تنظیم کند. به هر حال برای ورزش کردن این موارد را در نظر بگیرید:

قبل از ورزش: یک میان وعده حاوی کربوهیدرات با مقداری پروتئین انرژی پایدار برای فعالیت شما ایجاد می‌کند.

حین ورزش: اگر برای بیشتر از یک ساعت ورزش می‌کنید، احتمالا به کربوهیدرات اضافی در طول فعالیت نیاز دارید تا از افت قند جلوگیری کند.

بعد از ورزش: اگر بیشتر از یک ساعت ورزش می‌کنید بعد از ورزش هم یک میان وعده کوچک بخورید.

در ضمن نوشیدن مایعات قبل، حین و بعد از فعالیت فیزیکی مهم است تا آب بدن از دست نرود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۶۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان