//
کدخبر: ۳۲۹۹۳ //

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به این موارد می‌پردازیم.

وزارت بهداشت در هفته‌ای که گذشت

به گزارش فرتاک نیوز، پیشتازی بخش خصوصی از دولتی در حوزه علوم پزشکی، آماده سازی استعدادهای درخشان برای حضور در عرصه‌های مدیریتی نظام سلامت کشور ، وزارت بهداشت، صرفا مجری انتخابات نظام پزشکی است، پوشش کامل بیمه برای داروهای وارداتی ام اس، شاهد پرهیز از کج سلیقگی و تزویر در این دوره از انتخابات هستیم، تعداد مجروحان حادثه تهران 46 نفر شد از جمله عناوین برخی اخبار وزارت بهداشت در هفته گذشته بوده‌اند.

 

پیشتازی بخش خصوصی از دولتی در حوزه علوم پزشکی

حسن هاشمی وزیر بهداشت عصر امروز در مراسم بزرگداشت استعداد های درخشان در عرصه علوم پزشکی اظهار کرد: دانشگاه منشا همه تحولات است و این مسئله را برخی از سیاستمداران پذیرفته و بعضی دیگر آن را قبول ندارند که البته رهبران  نقشی ویژه در پیشرفت و ترقی دارند.

 

وزیر بهداشت عنوان کرد: در حوزه علوم پزشکی به دلیل مشارکت بخش خصوصی اوضاع بهتر است و این بخش در برخی از مواقع قوی تر از قسمت دولتی عمل کرده است.

 

 

 آماده سازی استعدادهای درخشان برای حضور در عرصه‌های مدیریتی نظام سلامت کشور

 محمدباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: دانشجویان استعداد درخشان دکترای حرفه‌ای می‌توانند به صورت همزمان در دوره‌های MPH و یا کارشناسی ارشد آموزش پزشکی و آموزش مجازی تحصیل نمایند.

 

وی گفت: تربیت نیروی انسانی دانش محور وتوانمند برای نظام سلامت کشور رسالت اصلی حوزه آموزش علوم پزشکی است و در این بین دانشجویان استعداد درخشان گروه پزشکی از جمله سرمایه‌های گرانقدری هستند که باید برای حضور این افراد در آینده نظام سلامت کشور به طور جدی برنامه ریزی شود.

 

 

 وزارت بهداشت، صرفا مجری انتخابات نظام پزشکی است

وزیر بهداشت با صدور پیامی به مناسبت آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور گفت: جامعه پزشکی نشان داده هرگاه یک‌پارچه و همدل در عرصه‌ای حضور پیدا کرده، توانسته از توانمندی‌ها و قابلیت‌های خویش حداکثر بهره را ببرد.

 

وی افزود:به‌یقین ثبت‌نام افراد شاخص، مورد اعتماد، دلسوز، دارای تجربه مدیریتی و قانون‌گذاری و انتخاب ایشان از سوی شرکت کنندگان، وزن لازم را به سازمان خواهد داد تا این نهاد صنفی، هم بتواند نقش لازم را در سیاست‌گذاری‌های نظام سلامت ایفا کند و هم از حقوق جامعه پزشکی و مردم که از جمله اهداف سازمان است، دفاع نماید.

 

پوشش کامل بیمه برای داروهای وارداتی ام اس

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ام اس و تعدادی از بیماری‌های دیگر باید به عنوان بیماری خاص شناخته شوند یا حداقل امتیازاتی که برای بیماران خاص است به این گروه‌ها اعطاء شود.

وی با بیان اینکه باید بین ۷۰ تا ۹۰ درصد از داروهای وارداتی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، یادآور شد: برای بیماری که دائم یا چندبار در طول سال یک دارو را مصرف کند باید تسهیلات خاص داشت که بیماران ام اس نیازمند حمایت جامع هستند تا در ردیف بیماران خاص باشند و در هرصورتی این گروه بیماران نیازمند اعتبارات خاص هستند.

 

 شاهد پرهیز از کج سلیقگی و تزویر در این دوره از انتخابات هستیم

علیرضا زالی رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به این که افراد با هر نوع گرایش سیاسی می‌توانند با تعامل و متانت و با پذیرش محترمانه سایر سلیقه‌ها در نظام پزشکی حضور یابند، اظهار کرد: فضای فعلی سازمان نظام پزشکی غیرسیاسی قلمداد می‌شود و یکی از مکان هایی که امکان همدلی، همگرایی و حرکت جمعی بدون توجه به گرایشات و فعالیت‌های سیاسی در آن وجود دارد این نهاد صنفی است.

وی افزود: مسائل مبتلا به نظام پزشکی طوری است که می‌توان با بهره جستن از همه سلایق اجتماعی و سیاسی راهبردهای مشارکت مبتنی بر خرد جمعی را به انتظار نشست و از همه آحاد جامعه پزشکی درخواست میکنم ابتدا به عنوان کاندیدا در چند روز باقی مانده برای ثبت نام شرکت کنند و سپس با حضور پر شور خود در انتخابات نقش تاریخی جامعه پزشکی را در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی و حرفه‌ای ایفا کنند.

 

 تعداد مجروحان حادثه تهران 46 نفر شد

پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در مورد آخرین وضعیت مصدومان حادثه تهران عنوان کرد: تعداد مجروحین حادثه تروریستی امروز تهران ۴۶ نفر بوده است و ۴۰ نفر از مجروحین مرد هستند.

وی ادامه داد :۳۶ نفر در  بخش اورژانس و سه نفر در ICU بستری هستند  و پنج نفر از مجروحین در بخش های تخصصی بستری هستند و ۱۳ عمل جراحی نیز انجام شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان