//
کدخبر: ۳۲۲۸۷۴ //

سلامت قلب با این نوشیدنی

به گفته محققان، آبرسانی خوب ممکن است از تغییرات در قلب که منجر به بیماری قلبی می شود پیشگیری کرده یا روند آن را کُند نماید.

سلامت قلب با این نوشیدنی
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر تحقیقات جدید، نوشیدن هشت لیوان آب در روز در طول عمر می‌تواند خطر نارسایی قلبی را ۲۵ سال به تعویق اندازد.

«ناتالیا دمیتریوا»، سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه ملی قلب، ریه و خون در مریلند، در این باره می‌گوید: «یافته ها نشان می‌دهد که حفظ آب بدن می‌تواند از تغییرات درون قلب که منجر به نارسایی قلبی می‌شود پیشگیری کند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «ما باید به میزان مایعاتی که هر روز مصرف می‌کنیم توجه کنیم و اگر متوجه شدیم که آب کم می‌نوشیم، به مقدار کافی مایعات مصرف کنیم.»

به گفته محققان، میزان توصیه شده مایعات برای مردان حدود ۱۵.۵ فنجان (۳.۷ لیتر) و ۱۱.۵ فنجان (۲.۷ لیتر) برای زنان در روز است. این مقدار شامل همه نوشیدنی‌ها (نه فقط آب) و حتی غذا می‌شود. حدود ۲۰ درصد از مایعات دریافتی از طریق غذا تأمین می‌شود.

به گفته محققان، هنگامی که مردم مایعات کمتری می‌نوشند و غلظت سدیم خون شأن افزایش می‌یابد، در نتیجه بدن تلاش می‌کند تا میزان آب را حفظ کند که منجر به فعال شدن فرآیندهای دخیل در ایجاد نارسایی قلبی می‌شود.

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. به گفته انجمن قلب آمریکا هنگامی که فرد دچار نارسایی قلبی می‌شود، سلول‌های بدن به اندازه کافی خون دریافت نمی‌کنند که می‌تواند باعث خستگی و تنگی نفس شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۸۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان