//
کدخبر: ۳۲۱۷۹۰ //

هویج در درمان کرونا موثر است؟

جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میل کردن میوه‌ها و سبزی‌ها سهم مهمی در انرژی زایی و افزایش عملکرد ایمنی بدن دارد، گفت: باید دانست سبزی‌هایی چون هویج معجزه نمی‌کنند تا جلوی کرونا را بگیرند؛ تنها ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کرده و یا مانع تشدید آن شوند چراکه بدن را قوی می‌کنند.

هویج در درمان کرونا موثر است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

سیده سمیه اصغری در گفت‌وگویی اظهار کرد: سبزی، از گروه‌های مهم غذایی است که می‌تواند برای استحکام بخشی و افزایش سیستم ایمنی بدن موثر باشد.

وی افزود: هر سبیزی و میوه‌ای می‌تواند برای درمان بیماری‌هایی چون کرونا که به سیستم ایمنی بدن ضربه می‌زند، مفید باشد؛ هویج هم از جمله همان سبزی‌هاست که باید این روزها به دور از افراط مورد توجه قرار گیرد.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه میل کردن میوه‌ها و سبزی‌ها سهم مهمی در انرژی زایی و افزایش عملکرد ایمنی بدن دارد، تصریح کرد: باید دانست سبزی‌هایی چون هویج معجزه نمی‌کنند تا جلوی کرونا را بگیرند؛ تنها ممکن است از پیشرفت آن جلوگیری کرده و یا مانع تشدید آن شوند چراکه بدن را قوی می‌کنند.

اصغری ادامه داد: هر سبزی و میوه‌ای که رنگ نارنجی و زرد دارد؛ به خاطر رنگدانه‌ای که در بطن آن وجود دارد،  دارای پیش ساز ویتامین A است که نقش آنتی اکسیدان در بدن ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این سبزی‌ها عمکلرد ریه‌ها را تقویت کرده و آن را قوی می‌کنند، تصریح کرد: رنگ زرد و نارنجی در سبزیجات به تقویت بدن کمک می‌کند و میل کردن این سبزیجات بسیار موثر خواهد بود، اما نباید به آن‌ها به عنوان معجزه نگریست.

ویتامین C را فراموش نکنید

اصغری با بیان اینکه استفاده از منابع حاوی ویتامین C سیستم ایمنی را بسیار تقویت می‌کند، اظهار کرد: مصرف روزی سه تا چهار عدد میوه از مرکبات، فلفل سبز و جعفری برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود؛ برخی بیماران کرونایی نمی‌توانند از مواد جامد استفاده کنند که در این افراد توصیه می‌شود از انواع پوره‌های سیب زمینی، هویج، تخم مرغ، شیر و کره به عنوان میان وعده نرم استفاده شود.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: آب میوه صنعتی، نوشابه و دلستر که حاوی مواد قندی بالا است، به هیچ عنوان استفاده نشود و مصرف چای به صورت کم رنگ با ترکیبات کشمش و خرما باشد و همچنین مصرف دمنوش‌ها به دلیل پیشگیری از تداخلات دارویی با نظر پزشک استفاده شود.

اصغری یادآور شد: نباید آنقدر به شایعات دامن زد که میوه و سبزی‌ها در دوران شیوع کرونا گران شوند؛ بلکه باید با مصرف هوشمندانه و خارج از افراطی‌گری به تقویت سیتم ایمنی بدن خود در این ایام کمک کرد.

در روزهای اخیر، با انتشار خبر مبنی بر مفید بودن هویج در درمان و یا پیشگیری از کرونا، قیمت این سبزی به یک باره صعودی شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۷۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان