//
کدخبر: ۳۲۱۴۲۳ //

برای نابود کردن کلیه هایتان این خوراکی ها را بخورید

بسیاری از مردم نسبت به سلامت کلیه‌های خود کم اهمیت هستند. کمتر کسی می‌داند که غذا‌هایی که ما می‌خوریم به طور مستقیم می‌تواند بر سلامت این اندام تاثیر گذار باشد.

برای نابود کردن کلیه هایتان این خوراکی ها را بخورید
به گزارش فرتاک نیوز،

کلیه‌ها یکی از اندام‌های حیاتی و مهم بدن هستند که وظیفه تصفیه خون و تولید ادرار را برعهده دارند. مواد زائد بدن از جمله عوامل بیماری زا به کمک کلیه‌ها از بدن دفع می‌شوند و همین موضوع به حفظ سلامت آن ها کمک می‌کند.

با این حال، بسیاری از مردم نسبت به سلامت کلیه‌های خود کم اهمیت هستند. کمتر کسی می‌داند که غذا‌هایی که ما می‌خوریم به طور مستقیم می‌تواند بر سلامت این اندام تاثیر گذار باشد. در این مطلب به مواد غذایی مضر برای کلیه‌ها می‌پردازیم:

۱- گوشت قرمز و مواد غذایی حاوی پروتئین بالا

پروتئین برای سلامت بدن بسیار ضروری است. با این حال، زیاده روی در مصرف پروتئین می‌تواند به کلیه‌ها آسیب وارد کند. در حقیقت بدن جایی برای ذخیره پروتئین زیاد ندارد و در این حالت به کلیه‌ها برای دفع آن فشار وارد می‌کند. میزان کم پروتئین را بدن به راحتی پردازش می‌کند، اما میزان بالای آن می‌تواند منجر به اختلال در کار کلیه‌ها شود. همچنین گوشت قرمز باعث تولید بیش از حد اسید اوریک در بدن شده که همین امر می‌تواند منجر به بروز سنگ کلیه شود.

۲- نمک

زیاده روی در مصرف نمک باعث ذخیره بیشتر آب در بدن به منظور رقیق کردن غذا می‌شود. این موضوع توازن سدیم – پتاسیم در کلیه‌ها را برهم می‌زند. همچنین نمک می‌تواند منجر به دفع کلسیم بیشتر از ادرار شده و و با افزایش فشار خون بالا به کلیه‌ها آسیب وارد کند.

۳- کافئین

تحقیقات متعدد فواید مصرف میزان کم قهوه را تائید کرده است، اما زیاده روی در مصرف قهوه و هر ماده غذایی حاوی کافئین می‌تواند برای بدن مضر باشد. کافئین می‌تواند منجر به دفع بیشتر کلسیم از طریق کلیه‌ها شده و خطر سنگ کلیه را افزایش دهد.

۴- شیرین کننده‌های مصنوعی

امروزه بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده و شیرینی که مصرف می‌کنید مانند نوشابه‌های بدون قند و مواد غذایی رژیمی، حاوی شیرین کننده‌های مصنوعی هستند. با این حال، یکی از مواد موجود در شیرین کننده‌های مصنوعی "آسپارتام" است که می‌تواند باعث اختلال در کارکرد کلیه‌ها شود.

از دیگر مواد غذایی مضر برای کلیه‌ها می‌توان به غذا‌های دریایی مانند صدف اشاره کرد. این مواد غذایی حاوی دوموئیک اسید هستند که باعث آسیب به مغز می‌شود. میزان زیاد این اسید باعث مسمومیت کلیه‌ها و بروز سنگ کلیه می‌شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۱۴۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان