//
کدخبر: ۳۱۵۳۱۲ //

این خوراکی ها برای کم خونی مضر هستند

فقر آهن و کم خونی مشکل رایجی است که افراد زیادی از آن رنج می‌برند. یکی از دلایل این بیماری خوردن مواد غذایی است که خون شما را میخورند.

این خوراکی ها برای کم خونی مضر هستند
به گزارش فرتاک نیوز،

خوراکی های مضر برای کم خونی کم خونی یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که عوامل فراوانی موجب بروز این مشکل می‌شوند. یکی از دلایل ابتلا به کم خونی، تغذیه ضعیف و مصرف برخی مواد غذایی است، زیرا خوردن بعضی از خوراکی‌ها مانع از جذب آهن شده و برای افراد مبتلا به کم خونی مضر است.

میوه‌های مضر برای کم خونی

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین هستند و هیچ میوه‌ای برای افراد دچار کم خونی مضر نیست. افراد دچار کم خونی می‌توانند برای جذب بهتر آهن از میوه‌های سرشار از ویتامین ث مانند پرتقال، لیمو، توت فرنگی، طالبی و... استفاده کنند.

سبزیجات مضر برای کم خونی

گرچه بسیاری از سبزیجات حاوی آهن هستند، اما برخی از آن‌ها به دلیل داشتن اگزالات برای افراد دچار کم خونی مناسب نیستند. محصولات غذایی دارای اسید اگزالیک، به راحتی می‌توانند در جذب آهن توسط بدن اختلال ایجاد کنند، از این رو افرادی که از کم خونی رنج می‌برند باید از مصرف چنین موادی اجتناب کنند و یا در حد امکان از مصرف همزمان آن‌ها با مواد غذایی داری آهن اجتناب کنند. بعضی از سبزیجات تیره و برگ سبز حاوی اگزالات که می‌توانند جذب آهن را مهار کنند عبارتند از:

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۳۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان