//
کدخبر: ۳۱۳۱۷۱ //

شربت گلابی مفید برای افراد کم خون

شربت گلابی یکی ازشربت‌های مفید و پر فایده است

شربت گلابی مفید برای افراد کم خون
به گزارش فرتاک نیوز،

خوردن یک گلابی متوسط بخش عمده‌ای از نیاز ویتامین C، ویتامین K و مقداری از کلسیم، آهن، منیزیم، ریبوفلاوین، ویتامین B۶ و فولات بدن را تأمین می‌کند همچنین براساس مطالعات دانشمندان گلابی و سیب بیشترین مقدار فلاونول‌ها را دارند. مصرف یک عدد گلابی تنها ۱۸ درصد از نیاز روزانه ما به فیبر را تأمین می‌کند اما می‌تواند تأثیر چشمگیری در بهبود عملکرد دستگاه گوارشی داشته باشد. یکی از مهمترین خواص گلابی، بهبود سیستم گردش خون است. گلابی به دلیل مس و آهن بالایی که در آن وجود دارد می‌تواند به رفع مشکل کم‌خونی یا کمبود مواد معدنی کمک کند. فولیک‌اسید از جمله مواد مغذی است که ارتباط مستقیمی با کاهش نقص‌های لوله‌ی عصبی در نوزادان دارد و در این میوه خوشطعم یافت می‌شود؛ ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و «فلاونوئیدی» موجود در گلابی هم باعث درمان التهابات بدن و کاهش دردهای ناشی از التهاب می‌شود.

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی، گفت‌: شربت گلابی حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، C، E، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، قند فروکتوز، گلوکز، فراکتوز، ساکاروز، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، منگنز، روی، مس، سلنیوم، فلامینوئیدها و غیره است.

حیدر عظمایی، افزود: از مهمترین خواص این شربت می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد؛ وجود ویتامین‌های A، E، C و فلامینوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در این شربت وجود دارد می‌تواند با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن مبارزه کند.

وی تصریح کرد: رادیکال‌های آزاد موجود در بدن از جمله عوامل مؤثر بر ایجاد سلول‌های سرطانی هستند؛ تأمین این ویتامین‌های بدن و مقابله با رادیکال‌های آزاد می‌تواند سلول‌های سرطانی را از بین برده و با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلاء به انواع سرطان‌ها، مخصوصاً سرطان روده بزرگ را به حداقل برساند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی، گفت: از دیگر خواص شربت گلابی می‌توان به وجود اسید فولیک اشاره کرد؛ استفاده از این شربت برای حفظ سلامت زنان باردار و جنین بسیار مفید است و جالب است بدانید که استفاده از این شربت توسط مادران باردار به زیبا شدن چهره نوزاد کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: شربت گلابی برای افراد کم خون بسیار مفید است و به بیماران قلبی و عروقی کمک می‌کند، همچنین گلابی تأثیر زیادی در بهبود عملکرد روده‌ها، هضم غذا و رفع یبوست دارد. شربت گلابی بر کنترل قند، فشار و چربی خون تأثیر دارد و موجب تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۱۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان