//
کدخبر: ۳۰۷۹۰۷ //

از شیوع کرونای هندی نگرانیم!

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: یکی از دلایلی که کشور هند شرایط فاجعه باری را تجربه می‌کند این است که تا پیش از این پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در آن رعایت نمی‌شد.

از شیوع کرونای هندی نگرانیم!
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: هنوز هم به جز اشتهارد و طالقان که در وضعیت نارنجی قرار دارند مابقی شهرستان‌های استان قرمز هستند.

وی با اشاره به اینکه همه ما نگران شیوع کرونای هندی در کشور هستیم، گفت: سرعت انتقال این ویروس در مقایسه به سویه‌های قبلی بیشتر است و کشندگی بالایی هم دارد.

بابایی توضیح داد: مردم در این شرایط باید با حساسیت بیشتری پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در مکان‌های عمومی و سربسته، حفظ بهداشت دست و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش نکنند.

این مسئول گفت: یکی از دلایلی که کشور هند شرایط فاجعه باری را تجربه می‌کند این است که تا پیش از این پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها در آن رعایت نمی‌شد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه طی بیش از یک سال گذشته خدمات رسانی کادر بهداشت و درمان به گونه‌ای بوده که هیچ بیماری پشت درهای اتاق بستری نمانده است.

سخنگوی ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی البرز توضیح داد: در حال حاضر ۱۰۴۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته هم شش نفر بر اساس ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر حدود ۳۰۰۰ مراجعه سرپایی به مراکز درمانی استان به ثبت رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان