//
کدخبر: ۳۰۷۸۰۶ //

کرونای هندی در ایران؟واقعیت دارد؟

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت ایران وجود هر نوع ثبت نام برای واکسن کرونا را رد کرد.

کرونای هندی در ایران؟واقعیت دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

کیانوش جهانپور در خصوص اینکه آیا تاکنون موردی از ابتلا به ویروس هندی کرونا در ایران گزارش شده، بیان داشت: تاکنون موردی از این ویروس در کشور گزارش نشده اما باید منتظر ورود این ویروس به کشور باشیم.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز روز شنبه پس از جلسه این ستاد اعلام کرد: فعلا ویروس جهش یافته انگلیسی نوع غالب ویروس در کشور است که میزان سرایت، بیماری زایی و مرگ آوری آن از ویروس ووهان بیشتر است و جوانترها را بیشتر مبتلا می کند. این ویروس اکنون در کشور تاخت و تاز می کند اما خطر جدید ویروس جهش یافته کرونا در هندوستان است که به شدت مسری است و میزان تلفات بالایی دارد و حتی از ویروس های کرونای دیگری مثل انگلیسی، بزریلی و آفریقای جنوبی خطرناکتر است.

وی خاطر نشان کرد: استانهای مرزهای شرقی که در همسایگی پاکستان و افغانستان هستند باید بیشتر رعایت کنند. به روسای دانشگاههای علوم پزشکی و استانداران در این مورد توصیه شده و باید تمهیدات لازم را انجام دهند تا بتوانیم این خطر را کنترل کنیم.

جهانپور همچنین درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره ثبت نام واکسن در سایت های وزارت بهداشت یا نظام پزشکی گفت: فعلا هیچ ثبت نامی برای واکسن کرونا در کشور نداریم. اگر قرار باشد فراخوانی برای واکسیناسیون انجام شود، وزارت بهداشت به طور رسمی اعلام می کند. تاکنون چنین فراخوانی نداشته ایم.

وی تاکید کرد: به این بیماران از جمله بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی و ام اس از طریق انجمن های این بیماران یا مراکز بهداشتی پیامک می شود و زمان و مکان واکسیناسیون آنها به خودشان اعلام می شود. سرطان جزو بیماری های خاص نیست اما برای آن دسته از بیمارانی که در مراکز درمان سرطان تحت درمان هستند، هنگامی که اولویت آنها برسد از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۷۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان