//
کدخبر: ۳۰۵۲۵۶ //

اگر افسردگی دارید این ۵ مکمل را مصرف کنید

اصلاح سبک زندگی، از جمله ایجاد تغییرات در رژیم غذایی و مصرف برخی مکمل‌ها به افراد مبتلا به افسردگی کمک می‌کند.

اگر افسردگی دارید این 5 مکمل را مصرف کنید

پنج مکمل معرفی شده که برای مبتلایان به افسردگی مفید است، عبارتند از:

۱. اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ جزو چربی‌های اساسی است، به این معنی که شما باید آنها را در رژیم غذایی خود دریافت کنید، برخی مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های امگا ۳ می‌توانند به درمان افسردگی کمک کنند.

۲. زینک

زینک یا همان فلز روی یک ماده معدنی است که برای سلامت مغز و تنظیم مسیرهای انتقال دهنده عصبی بسیار مهم و ضروری است و همچنین خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی را هم داراست، کمبود روی به شدت با افزایش خطر افسردگی و شدت علائم افسردگی ارتباط دارد.

۳. منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که ممکن است برای کسانی که افسرده هستند مفید باشد، کمبود منیزیم در میان افراد مبتلا به افسردگی شایع است، تحقیقات نشان می‌دهد که این مکمل می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

۴. کراتین

کراتین یک اسید آلی است که نقش مهمی در حفظ انرژی مغز دارد، برخی مطالعات نشان می‌دهد که مصرف ۲ تا ۱۰ گرم کراتین در روز ممکن است علائم افسردگی را در افراد مبتلا به MDD (افسردگی عمده) کاهش دهد.

۵. ویتامین D

ویتامین D یک ماده مغذی حیاتی است که عهده‌دار نقش‌های اساسی در بدن است، تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مبتلا به افسردگی به احتمال زیاد کمبود ویتامین D دارند، ویتامین D ممکن است از طریق چندین مکانیسم از جمله کاهش التهاب، تنظیم خلق و خو و محافظت در برابر اختلال عملکرد عصبی با افسردگی مقابله کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۵۲۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان