//
کدخبر: ۳۰۴۹۰۵ //

سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های چینی را تایید می‌کند

بنابر گفته متخصصان واکسن سازمان جهانی بهداشت، تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد، واکسن‌های چینی ایمن هستند و اثربخشی دارند.

سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های چینی را تایید می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از سی جی‌تی‌ان، متخصصان واکسن سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفته‌اند، تجزیه و تحلیل موقت داده‌های آزمایش بالینی از دو واکسن کووید ۱۹چینی ایمنی و اثر بخشی خوبی را در برابر بیماری کووید ۱۹  علامت‌دار نشان می‌دهد.

این دو واکسن چینی احتمالاً تا پایان آوریل (فروردین) در لیست استفاده اضطراری سازمان جهانی بهداشت قرار خواهد گرفت؛ داده های بیشتری برای تأیید این دو واکسن توسط سازمان مورد نیاز است.

گروه مشاوره استراتژیک در زمینه ایمن سازی (SAGE)، بخشی از آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد که به WHO در زمینه سیاست‌های ایمن سازی توصیه می‌کند، گفت: مطالعات باید اطلاعات بیشتری در مورد سینوواک و سینوفارم در میان گروه‌های فرعی از جمله افراد مسن و افرادی که زمینه بیماری ندارند، صورت بگیرد.

واکسن‌های سینوفارم و سینوواک از جمله چهار واکسن داخلی است که تاکنون توسط نهادهای نظارتی چین تأیید شده است. آنها حداقل به ۷۰ کشور صادر شده و در مجارستان و صربستان تأیید استفاده اضطراری را دریافت کرده‌اند.

رییس هیات مشورتی سازمان جهانی بهداشت گفت: واکسن‌های چینی تمام داده‌های ایمنی را دارند که نشان می‌دهد این واکسن هنگام استفاده هیچ آسیبی به انسان نمی‌رساند.

تأیید لیست استفاده اضطراری (EUL)، که تولیدکنندگان واکسن به دنبال آن هستند، اجازه می‌دهد محصولات آنها در طرح جهانی تقسیم واکسن COVAX برای تأمین خسارت به کشورهای فقیرتر گنجانده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۹۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان